خبر فوری

 
 
شاه محمود قریشی: به هیچ گروه فشار آورنده اجازه نخواهیم داد سیاست دولتی تعیین کند
کد خبر :1264762012

16:45 1400/03/05


برچسب ها : اتحادیه اروپا, اسلام هراسی, پاکستان و اتحادیه اروپا, توهین رسالت, شاه محمود قریشی, قانون توهین رسالت و مذهب, نشست مجازی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگو به صورت مجازی با کمیته امور خارجه اتحادیه اروپا، ضمن تاکید بر این مسئله که به هیچ گروه فشار آورنده یا مسلحی اجازه داده نخواهد شد که سیاست دولتی را تعیین یا دیکته کند، ...


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگو به صورت مجازی با کمیته امور خارجه اتحادیه اروپا، ضمن تاکید بر این مسئله که به هیچ گروه فشار آورنده یا مسلحی اجازه داده نخواهد شد که سیاست دولتی را تعیین یا دیکته کند، تصویب قطعنامه علیه قوانین توهین رسالت پاکستان در پارلمان اروپا را باعث تاسف برای پاکستان عنوان کرد و افزود: این اقدام پارلمان اروپا به معنای عدم درک مناسب از قوانین توهین رسالت و عدم آگاهی حقیقی از احساسات مذهبی مرتبط با آن در پاکستان، است.

وی افزود: ضروری است تا احساسات مذهبی در رابطه با پیغمبر اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) و دیگر علائم و شعائر مقدس درک شوند، مانند هرجامعه دموکراتیک و آزاد دیگری ما ارزشهای بیان خود را داریم، اما نباید از این حق برای آسیب رساندن به احساسات و عواطف مذهبی دیگران استفاده شود. تحریک عمدی، تحریک نفرت و خشونت مجاز نیست و باید در سطح بین المللی خلاف آن قانونی تصویب شود.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه ، گفت: دولت ما اقدامات جدی برای پایان دادن به پخش کاریکاتور های توهین آمیز و وضعیت ایجاد شده از توهین به قرآن در اروپا انجام داده است و پس از گزارش های اخیر، عملیات موثری علیه گروه های رادیکالی انجام داده ایم. جهان شاهد موجی علیه افراد غیربومی و اسلام هراسی است. ما باید تعهد مشترکی در برابر کسانی که براساس دین یا عقیده عدم تحمل، تحریک و خشونت گسترش می دهند، نشان دهیم.

براساس گزارش رسانه های داخلی پاکستان، پاکستان برای تقویت بیشتر سیستم حقوق بشری قوانین جدیدی را وضع کرده است، در اوایل ماه جاری میلادی، کابینه فدرال برای حفاظت از روزنامه نگاران  و علیه ربایش اجباری آنها، (اصلاحیه قانون کیفری) لایحه ای تصویب کرده است.

قریشی در ادامه اظهار داشت که ما به دنبال عضویت در همکاری اقتصادی جهانی و نقش آفرینی کلیدی جهت صلح و توسعه هستیم، تمرکز ما از ژئوپلیتیک به ژئواکنومیک درحال تغییر است. پاکستان یک بازار نوظهوری با جمعیت 220 میلیون نفری است که 60% درصد جمعیت آن زیر 30 سال سن دارند و پاکستان فرصتهای بیشماری برای تجارت و سرمایه گذاری در اختیار شما قرار می دهد.

وی افزود که در میان امنیت اقتصادی، تمرکز پاکستان بر مراحل زیر است:

 

1) ارتقاء جریان انرژی، تجارت و ترانزیت در آسیای میانه، جنوبی و خاورمیانه از طریق ارتباط
2) تامین پایگاه اقتصادی به عنوان یک استراتژی توسعه
3) برقراری صلح در داخل و خارج از کشور

قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه گفتگوی خود ضمن تاکید بر اینکه صلح و ثبات در افغانستان امری ضروری برای اتحاد اقتصادی منطقه و ایجاد روابط با خارج از منطقه است، گفت: پاکستان از طریق مذاکرات خواستار راه حل سیاسی برای خاتمه جنگ افغانستان است. پاکستان به همراه هند، درحال کار در زمینه بهبودی و تقویت روابط با دیگر کشور ها نیز است، متاسفانه کشور هند پاسخ مناسبی به تلاش های ما برای صلح نداد. آزمایشگاه دیسینفو اتحادیه اروپا فعالیتهای شرورانه هند را آشکار کرده است و ما از مقامات اتحادیه می خواهیم که نسبت به این کارزار گسترده اطلاعات غلط علیه پاکستان توجه و آن را بررسی کنند و اجازه ندهند کشور سومی از نام نهادهای اتحادیه اروپا سوء استفاده کند.

وزیر امور خارجه گفت که خطوط گسل ژئوپلیتیک نه تنها دوباره درحال ظهور است بلکه عمیق تر نیز می شود، خطر بی ثباتی استراتژیک تقریبا در همه مناطق جود دارد و اعتماد و احترام متقابل بین کشور ها روبه زوال است. تهدیدها بیش از هر زمان دیگری توسط تروریسم درحال افزایش است درحالیکه چالش تهدید های ترکیبی و سایبری درحال تغییر فضای امنیتی در سراسر جهان و استفاده از اطلاعات غلط و گمراه کننده به عنوان تاکتیک دولتی است.

ارسال نظر

 
1