خبر فوری

 
 
شاه محمود قریشی : با همکاری یکدیگر ،حصول اهداف مشترک ممکن خواهد بود
کد خبر :1989887677

14:54 1397/07/20


برچسب ها : پاکستان, تاجیکستان, دوشنبه, سازمان همکاری شانگهای,

وزیر امور خارجه پاکستان، شاه محمود قریشی طی سخنرانی خود در اجلاس سازمان همکاری شانگهای گفت : با اتحاد و همکاری می توان اهداف مشترک را حاصل کرد. امنیت و ثبات افغانستان، برای پاکستان حائز اهمیت بسزایی است.


وزیر امور خارجه پاکستان، شاه محمود قریشی طی سخنرانی خود در اجلاس سازمان همکاری شانگهای گفت : با اتحاد و همکاری می توان اهداف مشترک را حاصل کرد. امنیت و ثبات افغانستان، برای پاکستان حائز اهمیت بسزایی است. به عنوان یکی از اعضای سازمان همکاری شانگهای خواستار اقدامی مناسب و جدی در این زمینه هستیم. وی خاطر نشان کرد که نخست وزیر پاکستان عمران خان به دلیل مشغله زیاد نتوانست در این اجلاس شرکت کند اما نمایندگی پاکستان در این اجلاس برای من باعث افتخار است.

وی افزود، برپایی امنیت در افغانستان برای پاکستان اهمیت زادی دارد. وی با اشاره به مسئله کشمیر گفت : برای دستیابی به اهداف مشترک اعضای این سازمان تنها با اتحاد و همکاری اعضا چنین امری قابل انجام است.

وی همچنین خاطر نشان کرد که امور تروریسم در منطقه از چالش های بزرگی است و باید از آن عبور کنیم. سازمان همکاری شانگهای در منطقه، از بسترهای مهمی در زمینه برپایی امنیت است. با همکاری یکدیگر می توان به اهداف مشترک دستیاب شد. از طریق این سازمان و همکاری، علاوه بر مبارزه با تروریسم می توان تجارت را نیز افزایش و گسترش داد.
پاکستان می تواند با اعضای سازمان همکاری شانگهای، روابط تجاری مهمی را برقرار کند. در پاکستان زمینه های همکاری زیادی وجود دارد.

محمود قریشی سخنرانی خود در اجلاس سازمان همکاری شانگهای را ادامه داده و گفت : سیاست های اقتصادی دولت کنونی پاکستان علاوه بر ملت پاکستان برای منطقه نیز مفید و سودمند واقع خواهد بود. با به پایان رسیدن پروژه های CPEC، علاوه بر پاکستان، اعضای سازمان نیز از فواید آن بهره مند خواهند شد.

ناگفته نماند که شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان به عنوان نماینده این کشور در اجلاس سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان شرکت کرده است. این درحالی است که وی پس از پایان اجلاس به پاکستان بازخواهد گشت.

ارسال نظر

 
1