خبر فوری

 
 

به گزارش راز نیوز، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان با همتای ایرانی خود جواد ظریف دیدار کرد. طی این دیدار در مورد مسائل مربوط به منافع مشترک بحث و گفتگو شد. طبق گفته سخنگوی وزارت خارجه پاکستان شاه محمود قریشی طی دیدار با وزیر خارجه ایران جواد ظریف گفت: پاکستان و ایران روابط برادرانه‌ای دارند و در هردو کشور در مشکلات کنار یکدیگر می‌ایستند و چالش‌های منطقه فرصتی برای همکاری این دو کشور ایجاد می‌کند.

طی این دیدار مقامات دو کشور بر ضرورت ارتقاء روابط دوجانبه در بخش‌های همچون سیاسی، اقتصادی و دفاعی تأکید کردند. همچنین وضعیت منطقه‌ای و جهانی به‌ویژه افغانستان و تحریم‌های ایالات‌متحده بر ایران موردبحث و برسی قرار گرفت. همچنین وزیر خارجه پاکستان طی این دیدار در مورد مرزبانان ربوده‌شده ایران ابراز امیدواری کرد و توافق ارتباط نزدیک مکانیزه چندکاره بین دو کشور صورت گرفت.

وزیر خارجه شاه محمد قریشی گفت: مرز ایران و پاکستان مرز امنیت است و پاکستان تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت به عمل خواهد آورد. جواد ظریف نیز ضمن تأیید صحبت‌های شاه محمود گفت: روابط و همبستگی ایران و پاکستان عمیق است و منتقدان موفق به شکست روابط قوی دو کشور نخواهند شد. شاه محمود قریشی گفت این اهداف را می‌توان با برقراری ارتباط بهتر و اعتماد متقابل به دست آورد.

شاه محمود افزود: پاکستان قدردان حمایت‌های آیت‌الله خامنه‌ای از مردم کشمیر اشغالی هستیم.

در ادامه این سفر جواد ظریف با نخست‌وزیر پاکستان و رئیس ارتش این کشور دیدار خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1