خبر فوری

 
 
شاه محمود قریشی: امکان دیدار عمران خان با ترامپ در دوحه
کد خبر :78531865

19:15 1398/02/29


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, ترامپ, دیدار, شاه محمود قریشی, طالبان, عمران خان,

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه خبری اعلام کرد در صورت نتیجه مثبت مذاکرات طالبان با آمریکا، امکان دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان با ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دوحه وجود دارد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه خبری اعلام کرد در صورت نتیجه مثبت مذاکرات طالبان با آمریکا، امکان دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان با ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دوحه وجود دارد. وی در ادامه خاطر نشان کرد دیدار عمران خان و ترامپ مشروط به نتیجه مثبت مذاکرات طالبان آمریکا نیست اما در صورت نتیجه مثبت مذاکرات دیدار این مقامات در فضای بهتری انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این دو مقامات خواهان صلح و ثبات در منطقه هستند که در این زمینه مذاکرات در دوحه ادامه دارد در صورت نتیجه مثبت مذاکرات طالبان با آمریکا روابط پاکستان و آمریکا بهتر خواهند شد.

شاه محمود در ادامه خاطر نشان کرد پاکستان خواهان امنیت در منطقه به ویژه در افغانستان است و در این زمینه پاکستان به تلاش های خود ادامه خواهد داد. مذاکرات طالبان با آمریکا در حال پیشروی هستند. آمریکا در مذاکرات با طالبان اعلام کرد: آمریکا در صورت آتش بس طالبان و مذاکرات با دولت کابل نظامیان خود را خارج خواهد کرد. وی در ادامه افزود برخی از قدرت ها برای دست یابی به اهداف خود در حال ایجاد فاصله بین روابط تهران و اسلام آباد هستند. هنگامی که این گونه فضا ساختگی به وجود می آید مقامات ایران و پاکستان با دیدار دوستانه تمام این فتنه ها را از بین می برند.

ارسال نظر

 
1