خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان آمادگی هند برای آتش بس را یک پیشرفت مهم خواند و گفت: اعلام آمادگی هند برای آتش بس یک اقدام مثبت بوده و می تواند یک آغاز خوب برای آینده باشد. هند باید با خلوص نیت به توافق آتش بس پایبند باشد. اقدامات هند از 14 مرداد 98 موجب بی ثباتی در منطقه شد.

وی برای اصلاح بی ثباتی های ایجاد شده این موقعیت را مهم تلقی کرد و گفت: توافق آتش بس مهم ترین اقدام از بین تمام اقدامات اعتماد سازی میان پاکستان و هند بود.

وی همچنین گفت: ما به طور مداوم علیه نقض توافق آتش بس توسط هند اعتراض کردیم. من به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت چندین بار در این مورد نامه نوشتم و خواستار توجه جامعه بین المللی به این موضوع شدم. ما اعلام کردیم که به دلیل نقض توافق آتش بس توسط هند، غیرنظامیان پاکستانی مورد هدف قرار می گیرند و نقض توافق آتش بس یک تهدید جدی برای امنیت و ثبات منطقه است.

وی افزود: تا زمانی که زمینه مناسبی بوجود نیاید چگونه می توان در مسئله کشمیر به پیشرفت هایی دست پیدا کرد؟ هر زمان که ارتباطی بین من و جامعه بین الملی برقرار شد، من آن ها را از خطراتی که امنیت و ثبات منطقه را به خطر می اندازد آگاه کردم.

ارسال نظر

 
1