خبر فوری

 
شاه محمود قریشی:آمریکا مناسبات خود با هند را برای پاکستان کنار نخواهد گذاشت
کد خبر :2138291361

14:21 1397/07/05


برچسب ها : آمریکا, اکو, پاکستان, سازمان ملل متحد, شاه محمود قریشی, هند,

آمریکا روابط استراتژیک خود با هند را بر اساس خواسته های ما مورد تجدید نظر قرار نخواهد داد.


 

نیویورک:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو نیوز،شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که در نیویورک به سر میبرد در مصاحبه اختصاصی با جیو نیوز گفت:طی روزهای گذشته، بیانیه های شدید اللحنی توسط مقامات آمریکایی علیه پاکستان صادر شده است،ما مصمم هستیم روابط سرد میان پاکستان و آمریکا را خاتمه بخشیم و در این خصوص تمامی سعی خود را خواهیم نمود.

وی گفت:اولویت ها و سیاست های دولت ها با یکدیگر تفاوت دارد و ما خواهان مقابله با چالش های پیش رو هستیم و با توجه به منافع خود به سوی آینده گام بر خواهیم داشت.آمریکا هیچ گاه از رابطه با پاکستان ضربه نخورده است و برقراری روابط میان آمریکا و پاکستان برای آمریکا سودمند ثابت شده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش روابط هند و آمریکا گفت:آمریکا روابط استراتژیک خود با هند را بر اساس خواسته های ما مورد تجدید نظر قرار نخواهد داد.

وی در خصوص اجلاس سازمان ملل گفت:در اجلاس،امکان ملاقات با سران بسیاری از کشورها میسر شده است و این موقعیت بسیار مناسبی برای بیان مواضع و دیپلماسی پاکستان در موضوعات مختلف است.

شاه محمود قریشی با اشاره دیدارهای دوجانبه جداگانه با سران کشورهای مختلف گفت:در این دیدارها برای بهبود روابط میان کشورهای مختلف رایزنی انجام دادیم و با کشورهایی که اختلاف داریم نسبت به برقراری مجدد روابط،توافق نمودیم.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه با اشاره به دیدار با مقامات افغانستان گفت:پیشرفت و آبادانی افغانستان با رشد پاکستان گره خورده است و ما خواهان ثبات و امنیت پایدار در افغانستان هستیم.

وی گفت:آمریکا منافع بسیاری در افغانستان دارد،آمریکا متحمل خسارت های مالی و جانی شده است که این موضوع،سیاست داخلی آمریکا را تحت الشعاع قرار داده است.

شاه محمود قریشی درباره موضوع کشمیر نیز به بیان کلمات پرداخت و گفت:گزارش منتشر شده سازمان ملل متحد در خصوص موضوع کشمیر بر میزان اهمیت این اجلاس افزوده است و این گزارش باعث مطرح شدن بحث های تحقیقاتی جدید گردیده است.گزارش سازمان ملل،سوالات مطرح شده ی ما را مورد تایید قرار داده است.

وی گفت:اعضای اجلاس سازمان همکاری اقتصادی(اکو) به اتفاق آراء،پیش نویس بیانیه مطرح شده توسط پاکستان در خصوص مسئله کشمیر را مورد تصویب قرار دادند.

وی در این خصوص از نمایندگان کشورهای ترکیه، آذربایجان، عربستان سعودی،نیجریه و کشمیر تقدیر و تشکر نمود.

ارسال نظر

 
1