خبر فوری

 
 
سیستم موشکی اس-400 روسیه در مرز مشترک هند و چین مستقر شد
کد خبر :1834727267

17:18 1400/09/01


برچسب ها : چین, دیدار, روسیه, سیستم دفاع موشکی, سیستم دفاع هوایی, مرز هند و چین, نارندرا مودی, هند, ولادیمیر پوتین,

سامانه موشکی اس-400 روسیه در لاداخ و آروناچال پرادش در مرز چین مستقر شد.


دهلی نو : به گزارش راز نیوز | سامانه موشکی اس-400 روسیه در لاداخ و آروناچال پرادش در مرز چین مستقر شد.

هند سپرهای دفاعی روسیه را در امتداد مرز چین در لاداخ و آروناچال پرادش مستقر خواهد کرد تا به سامانه اس-400 که قبلاً در فرودگاه نیگری گانسا چین و فرودگاه‌های نینگچی مستقر شده بود پاسخ دهد. تامین چند قطعه از این سامانه دفاع موشکی که می تواند تا 400 کیلومتر در خاک دشمن مورد اصابت قرار گیرد، از ماه جاری از روسیه آغاز شده است. دو تیم نیروی هوایی پس از آموزش برای بهره برداری از سامانه اس-400 در روسیه به هند بازگشتند. همه دنیا از سیستم دفاع موشکی روسیه می ترسند که به زودی به ناوگان دفاعی هند خواهد پیوست.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای شرکت در اجلاس G-20 در ماه جاری به هند می آید و روز 15 آذر با نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار خواهد کرد. به دلیل روابط خوب با پوتین، مودی نخست وزیر خواستار تحویل زودهنگام سامانه موشکی اس-400 شد. تامین چندین بخش از سیستم دفاع موشکی روسیه در ماه جاری و پیش از سفر پوتین در ماه آینده میلادی آغاز شده است.

چین قبلاً سامانه های اس-400 را در فرودگاه گوانگشی و فرودگاه نینگچی خود مستقر کرده است. هند قبلاً سامانه دفاع موشکی آکاش را در مرز چین مستقر کرده است. اکنون هند قبل از در اختیار گرفتن سامانه اس-400 از روسیه، تصمیم گرفته است حداقل دو گروه از سامانه دفاع موشکی اس-400 را در مرزهای شمال شرقی این کشور مستقر کند. سیستم پیشرفته موشکی روسیه، نیروی هوایی هند را قادر می سازد تا با توانایی ارتش چین در خط کنترل مرز مشترک هند و چین مقابله کند.

ارسال نظر

 
1