خبر فوری

 
 
سیستم قضایی پاکستان و بی توجهی آن به دستگیری تروریست ها / حمله تروریستی هند 2008
کد خبر :1567407112

13:36 1397/09/06


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, تروریست, تروریسم, هند,

طبق گزارش خبرگزاری هند ، دادگاه پاکستان مستقل و خود مختار نیست، هرچه ارتش پاکستان به او می گوید آن را انجام می‌دهد.


طبق گزارش خبرگزاری هند ، دادگاه پاکستان مستقل و خود مختار نیست، هرچه ارتش پاکستان به او می گوید آن را انجام می‌دهد. در این خبر آمده است که نه تنها سیاستمداران پاکستان با تروریست ها همکاری می‌کنند بلکه قوه قضائیه و دادگاه های پاکستان نیز چنین رویکردی را دارند. در ادامه افزوده شده است، به طور مثال انفجار 10 سال قبلی که در هند انجام شده بود، طبق اسناد و مدارک به دست آمده این حمله توسط رهبر لشکر طیبه انجام شده بود. گفتنی است زکی الرحمن لکوی که از فرماندهان لشکر طیبه است، به گفته هند، این شخص در حمله تروریستی تاریخ 26 نوامبر سال 2008 دست داشته است. لازم به ذکر است که نه تنها هند بلکه کشورهایی همچون : آمریکا، اسپانیا و انگلستان نیز به پاکستان بارها و بارها گفته اند که این شخص در این حمله تروریستی نقش داشته است و باید او را دستگیر و تحویل مقامات قضایی هند دهند. اما پاکستان نسبت به پیگیری در رابطه با این مسئله بی تفاوت است. ناگفته نماند که دولت اسپانیا به پاکستان و هند اطلاعاتی در رابطه با نحوه ارتباط تروریست ها را نیز ارائه کرده بود.

قابل ذکر است که FBI اطلاعاتی در رابطه با سخنرانی و عملیات تروریستی انجام شده در هند و نقش موثر لکنوی در این عملیات را به دادگاه پاکستان ارائه کرده است، اما گفتن این جمله توسط سخنگوی دادگاه عالی پاکستان که هیچ مدرکی علیه شخص نامبرده نداریم، نشان دهنده ی سیستم و چگونگی عملکرد دستگاه قضایی پاکستان دارد.

طبق گفته وکیل لکوی، لکوی به طور کامل آزاد است، اکنون لکوی در زندان نیست و نیازی هم به حاضر شدن وی در دادگاه نیست.


آمریکا برای دستگیری عوامل تروریستی که در حمله بمبئی نقش داشته اند مبلغ 5 میلیون دلار را به عنوان انعام اعلام کرده است.

طبق گزارش، آمریکا برای دستگیری عوامل تروریستی در حمله بمبئی ، جایزه ای به مبلغ 5 میلیون دلار را اعلام کرده است. این درحالی است که از حمله بمبئی 10 سال می‌گذرد اما عناصر تروریستی آن تاکنون دستگیر نشده اند.

مائیک پومپیو طی بیانیه ای با اشاره به مبلغ تعیین شده به عنوان جایزه برای دستگیری تروریست ها گفت : عدم دستگیری تروریست ها موجب بی حرمتی به خانواده بازماندگان این عملیات تروریستی است. تمامی کشورها مخصوصا پاکستان باید به قوانین شورای امنیت احترام گذاشته و آن را عملی کنند. ده سال از حمله به بمبئی گذشته است اما تاکنون تروریستی دستگیر نشده است.


لازم به ذکر است که مائیک پومپیو مبلغ یک میلیون دلار جایزه را برای دستگیری حافظ محمد سعید اعلام کرده بود.

ارسال نظر

 
1