خبر فوری

 
سیزدهمین نشست ايران، پاکستان و افغانستان در اسلام آباد با هدف مبارزه با قاچاق مواد مخدر
کد خبر :1114618524

10:06 1397/09/21


برچسب ها : اسلام آباد, افغانستان, ایران, پاکستان, مبارزه با مواد مخدر,

مقامات ارشد مبارزه با مواد مخدر پاکستان، ایران و افغانستان در این نشست دو روزه که به میزبانی وزارت کنترل مواد مخدر پاکستان برگزار می‌شود، حضور دارند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، مقامات ارشد پاکستان، ایران و افغانستان در سیزدهمین نشست  در زمینه کنترل قاچاق مواد مخدر با عنوان «واکنش راهبردی منطقه‌ای به چالش‌های امنیت جهانی» در اسلام آباد، پایتخت پاکستان گرد هم آمدند.

مقامات ارشد مبارزه با مواد مخدر پاکستان، ایران و افغانستان در این نشست دو روزه که به میزبانی وزارت کنترل مواد مخدر پاکستان برگزار می‌شود، حضور دارند.

مقامات سه کشور در این نشست درپی یافتن راهکار‌های نوین در زمینه مبارزه با چالش‌های مشترک برای ایجاد رویکرد جامع و متوازن در مبارزه با قاچاق مواد مخدر هستند و قرار است اطلاعات خود را به اشتراک گذاشته و پیشنهادات خود را در زمینه طراحی و هدایت عملیات مبارزه با قاچاق مواد مخدر از طریق برنامه ریزی مشترک و ایجاد مکانیزم موثر اعلام کنند.

در این نشست علاوه بر نمایندگان ایران، پاکستان و افغانستان، نمایندگانی از دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل نیز حضور دارند.

لازم بذکر است جرقه آغاز نشست سه جانبه پاکستان، افغانستان و ایران در سال 2007 از سوی سازمان ملل متحد زده شد و هدف آن تلاش برای ایجاد امنیت در منطقه، توسعه تبادل اطلاعات و افزایش اقدامات از سوی تمامی سه کشور برای مقابله با قاچاق مواد مخدر بود.

طبق آمار اعلام شده از سوی دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، کاشت تریاک در مقایسه با سال 2017، افزایش یافته است.

کاشت وسیع تریاک و قاچاق آن مهمترین عاملی است که میتواند باعث عدم ثبات و شورش در افغانستان شود،زیرا گروه های تروریستی میتوانند از این روش، منبع درآمدی برای تامین بودجه خود کسب نمایند.

ارسال نظر

 
1