خبر فوری

 
 
سید امجد زیدی سخنگو و نذیر احمد به عنوان معاون سخنگوی مجلس گلگیت-بلتستان منتخب شدند
کد خبر :1364179451

14:25 1399/09/07


برچسب ها : رئیس مجلس گلگیت بلتستان, گلگیت بلتستان, معاون رئیس مجلس,

پس رای گیری از اعضای جدید مجلس گلگیت-بلتستان، سید امجد زیدی به عنوان رئیس جدید مجلس و نذیر احمد به عنوان معاون سخنگوی مجلس گلگیت-بلتستان منتخب شدند.


گلگیت-بلتستان: به گزارش راز نیوز| در نشست صورت گرفته با حضور اعضای جدید مجلس، طی شمارش آراء، سید امجد زیدی از حزب حاکم (تحریک انصاف PTI) با کسب 18 رای در مقابل غلام محمد نامزد حزب مسلم لیگ (ن) به عنوان رئیس مجلس و نذیر احمد با کسب 22 رای در مقابل رحمت خالق نامزد مشترک اپوزیسیون به عنوان معاون رئیس برای مجلس گلگیت-بلتستان منتخب شدند.

سید امجد زیدی رئیس جدید مجلس گلگیت بلتستان ساکن منطقه کهرمنگ، برادر سید اسد زیدی سخنران معروف، شاعر و معاون سابق مجلس گلگیت-بلتستان است. اسد زیدی در ماه آوریل سال 2009 میلادی، طی حادثه تیراندازی منطقه کشروت از توابع گلگیت به شهادت رسیده بود. شهید  اسد زیدی علاوه بر آنکه شاعر معروف گلگلیت-بلتستان بود، سیاستمدار مطرح نیز بود که پس از شهادت او، برادرش سید امجد زیدی وارد صحنه سیاست شد و از بستر حزب تحریک انصاف PTI در منطقه کهرمنگ بسیار فعال است. امجد زیدی در انتخابات اخیر با اکثریت آراء پیروز شده است و او نیز همچون برادرش، علاوه بر آنکه سیاستمدار مطرحی است، شاعر معروف نیز است که منقبت و نوحه های او در گلگیت بلتستان بسیار معروف هستند. نذیر احمد معاون جدید رئیس مجلس، ساکن استان غذر و از جهت شغلی وکیل است.

گفته می شود که پس از ارائه اسناد درخصوص انتخاب وزیر ارشد منطقه، عملیات انتخاب وزیر ارشد گلگیت بلتستان طی چند  روز آینده انجام خواهد شد درحالیکه  براساس گزارش رسانه ها، تاکنون اسامی فتح الله خان و خالد خورشید بر میز نخست وزیر پاکستان قرار گرفته اند و به احتمال قوی یکی از این افراد به عنوان وزیر ارشد گلگیت-بلتستان انتخاب خواهند شد. درحالیکه سرهنگ بازنشسته عبیدالله بیگ ساکن هنزه از حزب پی تی آی و راجا زکریا خان مقیون از بلتستان نیز از نامزدهای وزارت گلگیت بلتستان هستند.

ارسال نظر

 
1