خبر فوری

 
 
سیاست جدید آمریکا برای پیشبرد مذاکرات با طالبان
کد خبر :2107658037

10:23 1397/07/03


برچسب ها : آمریکا, داعش, طالبان, طالبان افغانستان, مذاکرات, مذاکره,

واشینگتن: آمریکا از افشای تعداد کشته شدگان طالبان و داعش جلوگیری کرد


 

واشینگتن: آمریکا از افشای تعداد کشته شدگان طالبان و داعش جلوگیری کرد

به گزارش راز نیوز آمریکا از افشای تعداد کشته شدگان طالبان و داعش جلوگیری کرد. این تصمیم و تغییر سیاست ایالت متحده، نشان دهنده پشتیبانی آمریکا از طالبان و داعش است.

در این زمینه، منابع دیپلماتیک واشنگتن گفتند: جلوگیری از افشای تعداد کشته شدگان برای پیشبرد مذاکرات مستقیم مقامات آمریکا و طالبان است.

به یاد داشته باشیم که هفته گذشته فرمانده طالبان خواسته های خود را برای مذاکره با آمریکا بیان کرده بود.

این فرمانده طالبان گفت:در مذاکرات با آمریکا،یا نتایج به نفع ما خواهد بود یا اینکه برای همیشه مذاکرات اتمام خواهد یافت.

تعطیلی پایگاه های نظامی آمریکا در افغانستان و رهایی صدها از تن از نیروهای طالبان،2 خواسته اصلی این گروه در مذاکرات پیش رو با آمریکا خواهد بود.

یکی دیگر از خبرگزاری های آمریکا نیز مدعی شده است که با وجود عدم واکنش دولت افغانستان در خصوص مطالبات طالبان،دولت افغانستان خواهان عمل نمودن به مطالبات این گروه شبه نظامی است.

وجود پایگاه های نظامی آمریکا در افغانستان،یکی از موضوعات مورد بحث در طی سال های اخیر بوده است،با وجود اینکه آمریکا خواهان ادامه حضور و فعالیت های نظامیان خود و برپایی حداقل دو پایگاه نظامی در خاک افغانستان است،اما طالبان خواستار تعطیلی تمام مراکز نظامی آمریکا در افغانستان است.

کریستوفر کلیندا یکی از افسران سابق ارتش آمریکا در مصاحبه با صدای آمریکا گفته است:اگر شما متوجه باشید،دلیل اصلی جنگ طالبان فقط یک چیز است و آن اشغال کردن خاک افغانستان توسط آمریکاست.

ارسال نظر

 
1