خبر فوری

 
سی و یکمین سالگرد حمله وحشیانه طالبان به شیعیان گلگت پاکستان
کد خبر :39108279

03:22 1398/02/29


برچسب ها : گلگیت بلتستان, کشتار شیعیان,

شیعیان پاکستان در کنار مردمان شیعه گلگیت بلتستان، سی و یکمین سالگرد حمله وحشیانه تروریست های طالبان به منطقه شیعه گلگیت واقع در شمال پاکستان را برگزار کردند.


 

گلگیت : به گزارش راز نیوز، شیعیان پاکستان در کنار مردمان شیعه گلگیت  بلتستان، سی و یکمین سالگرد حمله وحشیانه تروریست های طالبان به منطقه شیعه گلگیت  واقع در شمال پاکستان را برگزار کردند.

17 تا 26 می 1988(مطابق با 27 اردیبهشت الی 5 خرداد 1367)، ده ها تن از اعضای گروه تکفیری تروریستی طالبان تحت حمایت ژنرال ضیاء الحق رئیس جمهور وقت پاکستان در حمله ای وحشیانه به منطقه شیعه نشین گلگیت  واقع در شمال پاکستان یورش برده و علاوه بر تخریب مساجد و حسینیه های شیعیان و آتش زدن قرآن های موجود در این اماکن مقدس، بیش از 100 تن از شیعیان ساکن این منطقه را به شهادت رساندند و بسیاری دیگر را نیز زخمی کردند.

شیعیان منطقه نیز با توسل به اهل بیت(علیه السلام) و مددجویی از بارگاه حق تعالی پاسخ دندان شکنی به این حملات وحشیانه دادند و ده ها تن از آنان را واصل جهنم نمودند.

شبه نظامیان طالبان در حملات مختلف خود از تاریخ  27 اردیبهشت الی 5 خرداد 1367، اموال و دارایی شیعیان ساکن نواحی شت ناله، بتکور، جلال آباد، بونجی، سئی جگلوت، شیر قلعه، سکوار و مناور از توابع منطقه گلگیت  را هدف قرار دادند که بیشترین جنایات طالبان در جلال آباد صورت گرفت و بیش از 50 تن از شیعیان این منطقه در اثر جنایات وحشیانه طالبان به شهادت رسیدند.

نزدیک به 1230 منزل، 24 مسجد و 4 حسینیه متعلق به شیعیان این منطقه به آتش کشیده شد و بیش از 2 هزار نسخه قرآن کریم در آتش جنایات وحشیانه گروه تروریستی طالبان سوخت.

جنایات وحشیانه این گروه تروریستی بار دیگر یادآور اقدامات وحشیانه اجداد همین گروه های تروریستی در ظهر عاشورا شد و اجساد شیعیان منطقه گلگیت غرق در خاک و خون بود.

جنایت وهابیان طالبان به قدری دردناک است که زبان ها قاصر از بیان آن و گوش ها نیز قاصر از شنیدن آن هستند، اعضای طالبان آنقدر غرق در تعصب و جهالت بودند که تنها به کشتن شیعیان این منطقه اکتفا نکرده و پس از به شهادت رساندن آنان، اقدام به سوزاندن اجساد به وسیله آتش و یا اسید نمودند و برخی از اجساد را با پرتاب سنگ هتک حرمت نمودند به صورتی که این اجساد مطابق با چهره هایشان قابل شناسایی نبودند.

ارسال نظر

 
1