خبر فوری

 
سی آرآی : آمریکا عامل گسترش بی‌ثباتی و ناامنی در خاورمیانه می باشد
کد خبر :1369981133

21:35 1398/01/20


برچسب ها : افغاستان, ایران, پاکستان, تروریست, تسلیحات,

ایالات ‌متحده آمریکا با افزایش فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی، اسرائیل و سایر متحدان خود در خاورمیانه، در جهت بی‌ثباتی و ناامنی بیشتر این منطقه گام برمی‌دارد.


به گزارش راز نیوز به نقل از سی آر آی رادیوی بین المللی چین، اوضاع کنونی خاورمیانه نشان می دهد که آمریکا عامل گسترش بی ثباتی و نا امنی در خاور میانه می باشد. خود خواهی آمریکا موجب بی ثباتی امنیت در جهان شده است .

در ۲۰ فروردین انتخابات رژیم صهیونیستی شروع شد و قبل از آن رئیس جمهور آمریکا دونالت ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد بلندی های جولان جزئی از خاک اسرائیل می باشد و به اسرائیل تعلق دارد .

نا گفته نماند که این بیانیه در حقیقت یک هدیه ای از طرف دونالت ترامپ برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود تا او بار دیگر در انتخابات پیروز گردد .

دونالد ترامپ یک روز قبل نیز سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را تروریست خواند . این اولین باری است که آمریکا ارتش یک کشور را متهم به تروریست بودن کرده است. با در نظر گرفتن بیانیه های ترامپ معلوم می شود که تصمیمات آمریکا نسبت به خاور میانه به سرعت در حال تغییر می باشند. اقدامات خود خواهانه ی آمریکا موجب نا امن شدن اوضاع در بین المللی شده است .

قابل ذکر است که اقدام به تروریست قرار دادن ارتش کشوری از جانب کشور دیگر، برای نخستین بار توسط آمریکا انجام شده است. در پاسخ اقدامات آمریکا، ایران نیز ارتش ایالات متحده آمریکا و متحدانش در خاور میانه را تروریست خواند .

نا گفته نماند که در ۲۰ فروردین سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانسی در لوکهانگ اظهار داشت که امیدواریم این کشور برای برقراری امنیت و ثبات در خاور میانه اقدامات مثبت انجام دهد و از اقدامت منفی خوداری کند .

جنگ هایی که توسط آمریکا در عراق و افغانستان انجام شده است موجب کاهش پیشرفت این کشور ها و کشور های دیگر در خاورمیانه می باشد. این اقدامات منفی آمریکا موجب بی ثباتی و درگیری در خاورمیانه نیز شده است .

نا گفته نماند آمریکا نه فقط موجب جنگ در افغانستان و عراق شده است، بلکه اقدامات منفی آمریکا در کشورهایی همچون یمن و سوریه نیز باعث بی ثباتی و درگیری در خاورمیانه شده است .

 

 بیش از یک سال و نیم از آغاز تجاوز نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به غیرنظامیان یمنی می‌گذرد. این تجاوز در سکوت جوامع بین‌المللی، با حمایت‌های گسترده ایالات‌متحده آمریکا همراه شده است. نه‌تنها آمریکا بلکه کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی نیز در این راستا عمل کرده‌اند. تجاوز به یمن باعث تلفات انسانی گسترده‌ای شده است.

 

گفتنی است که در میان قربانیان و آوارگان کودکان نیز هستند،که بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند. ایالات‌متحده به‌عنوان بزرگ‌ترین مدعی حقوق بشر در جهان با سرپوش گذاشتن بر جنایات عربستان سعودی سیاست‌های حمایتی پادشاه سعودی را در پیش‌گرفته است. سازمان ملل هم اگرچه خود را بزرگ‌ترین نهاد حقوق بشری معرفی می‌کند، اما با انفعال خود، بیش‌ازپیش ثابت کرد که تنها ابزاری، برای توسعه نفوذ آمریکا در کشورهای جهان است.

تجاوز عربستان در یمن، عملیات نظامی است که در 2015 به‌وسیله ائتلاف عربی، به رهبری عربستان سعودی، تحت عنوان «عملیات طوفان قاطع» (عملیة عاصفة الحزم) آغاز شد. عربستان سعودی به همراه تسلیحات جنگی خریداری‌شده از ایالات‌متحده آمریکا حملات شدیدی را علیه غیرنظامیان یمنی را در پیش گرفت. جنایت‌های حقوق بشری عربستان در این حملات، همه باعث آن شد تا تقریباً تمام زیرساخت‌های اقتصادی و مراکز مهم تجاری، فرهنگی، بیمارستان‌ها، مدارس و حتی سیلوهای گندم و آذوقه مردم فقیرترین کشور عربی ویران شود. طی حملات بی‌وقفه عربستان به مناطق مسکونی، غیرنظامیان یمنی بسیاری کشته و میلیون‌ها نفر آواره شدند. در عملیات طوفان قاطع علاوه بر عربستان، کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و برخی دیگر از کشورهای دیگر نیز شرکت کردند. در میان کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس، دولت‌های امارات متحده عرب و بحرین، قطر و کویت (به‌جز عمان) با سیاست‌های خصمانه عربستان همراه شدند. این عملیات با حضور کشورهای دیگری هم‌چون اردن و مصر و مراکش، سودان و پاکستان همراه بوده است.

ارسال نظر

 
1