خبر فوری

 
 
سپهبد بازنشسته نذیر احمد بت رئیس جدید اداره پاسخگویی ملی پاکستان
کد خبر :1782625884

13:46 1401/12/14


برچسب ها : NAB, اسلام آباد, دولت فدرال پاکستان, رئیس اداره پاسخگویی ملی پاکستان, نیب,

دولت فدرال پاکستان در اقدامی سپهبد بازنشسته نذیر احمد بت را به عنوان رئیس جدید اداره پاسخگویی ملی پاکستان (نیب) معرفی کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دولت فدرال پاکستان در اقدامی سپهبد بازنشسته نذیر احمد بت را به عنوان رئیس جدید اداره پاسخگویی ملی پاکستان (نیب) معرفی کرده است.

براساس گزارش، پس از استعفای آفتاب سلطان رئیس سابق این اداره، نذیر احمد بت جایگزین او شد.

سپهبد بازنشسته نذیر احمد بت پس از ورود به ارتش در سال 1983 میلادی تا بازنشستگی خود در سال 2018 میلادی، در سمت های مختلفی در ارتش پاکستان خدمت کرده است. وی در سال 1983 میلادی در هنگ 40 نیروی مرزی به ارتش پاکستان پیوست و در سمت هایی چون فرماندهی سپاه پیشاور، فرماندهی آکادمی نظامی پاکستان کاکل و رئیس دانشگاه دفاع ملی خدمت کرده است. او همچنان در دوران حرفه ای خود فرماندهی یک لشکر پیاده نظام در مناطق قبیله ای سابق (فاتا) را هم برعهده داشته است.

نذیر احمد بت در سال 2014 میلادی به درجه سپهبدی ارتقاء یافت و سپس به عنوان بازرس کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در ستادکل ارتش خدمت کرد. او همچنین وابسته نظامی پاکستان در آمریکا و مشاور نظامی دو نخست وزیر پاکستان به نام های شوکت عزیز و یوسف رضا گیلانی بوده است. نذیر احمد بت همچنین موفق به دریافت دومین مدال افتخار پاکستان به نام "هلال امتیاز" نیز شده است .

ارسال نظر

 
1