خبر فوری

 
 
سومین دیدار وزیر امور خارجه آلمان با همتای پاکستانی خود در مدت کوتاه
کد خبر :1538215868

13:12 1400/06/09


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و آلمان, شاه محمود قریشی, طالبان افغانستان, نشست خبری, وزیر امور خارجه پاکستان, کنفرانس مطبوعاتی,

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان پس از دیدار در سطح هیئت های دو کشور پاکستان و آلمان در ساختمان وزارت امور خارجه پاکستان در خصوص افغانستان، طی انجام کنفرانس مشترک مطبوعاتی به همراه شاه محمود قریشی وزیر امور خارحه پاکستان در اسلام آباد، این دیدار را سومین دیدار خود با همتای پاکستانی اش در مدت کوتاه عنوان کرد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان پس از دیدار در سطح هیئت های دو کشور پاکستان و آلمان در ساختمان وزارت امور خارجه پاکستان در خصوص افغانستان، طی انجام کنفرانس مشترک مطبوعاتی به همراه شاه محمود قریشی وزیر امور خارحه پاکستان در اسلام آباد، این دیدار را سومین دیدار خود با همتای پاکستانی اش در مدت کوتاه عنوان کرد و افزود: پاکستان به دلیل همسایگی با افغانستان آثار آن را مشاهده می کند و ما به منظور هفدهمین سالگرد روابط پاکستان-آلمان و وضعیت افغانستان اینجا هستیم، ما در خصوص خروج تلاش های بین المللی زیادی طی روزهای اخیر دیده ایم.

 

وی افزود: پاکستان نقش خود را در این زمینه ایفا نموده است که ما سپاسگذاریم، پاکستان به دلیل همسایگی با افغانستان اثرات را مشاهده می کند، ما در خصوص افغانستان وعده 500 میلیونی انجام داده ایم. ما از هفته گذشته جهت خروج شهروندان آلمانی از افغانستان، با پاکستان در تماس هستیم، ما می دانیم که هم اکنون نیز شهروندان آلمانی در افغانستان حضور دارند، ما برای خارج کردن آنها نیز با پاکستان در تماس خواهیم بود.

وزیر امور خارجه آلمان در ادامه اظهاراتش، گفت: وعده های طالبان طی روزهای آتی مشخص می شوند، طالبان چند روز دیگر دولت خود را اعلام خواهند کرد، همه افغانها از دولت طالبان حمایت نمی کنند و تعداد قابل توجهی از آنها به کشورهای همسایه روی آورده اند.  

شایان ذکر است در این دیدار مقامات پاکستانی چون سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه، رضا بشیر تارر دستیار ویژه، دکتر محمود فیصل سفیر پاکستان در آلمان و افسران وزارت امور خارجه پاکستان شرکت کردند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این بین ضمن محکوم کردن حملات تروریستی در فرودگاه کابل،گفت: تمامی برآوردهای مربوط به افغانستان نادرست ثابت شده اند. طی دیدار با وزیر امور خارجه آلمان روابط دو کشور تقویت یافت، آلمان شریک بزرگ تجاری پاکستان در اتحادیه اروپا است و از حمایت آلمان در جی اس پی پلاس سپاسگذاریم.

ارسال نظر

 
1