خبر فوری

 
 
سهیل شاهین: مردم افغانستان دولت کابل را به نمایندگی قبول ندارند
کد خبر :464733459

16:06 1400/05/22


برچسب ها : اشرف غنی, پاکستان و طالبان, دولت افغانستان, روند صلح افغانستان, سخنگوی طالبان افغانستان, سهیل شاهین, مذاکرات بین الافغان, هند و افغانستان, هند و طالبان,

سهیل شاهین سخنگوی گروه تروریستی طالبان افغان طی مصاحبه ای با خبرگزاری داخلی پاکستان گفت: هند از دولتی در افغانستان حمایت می کند که مردم افغانستان آن را به نمایندگی قبول ندارند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سهیل شاهین سخنگوی گروه تروریستی طالبان افغان طی مصاحبه ای با خبرگزاری داخلی پاکستان گفت: هند از دولتی در افغانستان حمایت می کند که مردم افغانستان آن را به نمایندگی قبول ندارند.

وی ادامه داد: هند نقش دشمنی خود با مردم افغانستان را از طریق عرضه سلاح به دولت افغانستان ایفا می کند همچنین هند بایستی از چنین اقداماتی دست بردارد.

سهیل شاهین گفت: دولت فعلی هیچگاه دولت باب میل و نماینده مردم افغانستان نبوده بلکه بر اساس یک نیروی اشغالگر به مردم افغانستان تحمیل شده بود.

وی گفت: از روز اول ، موضع ما این بود که با تمام حزب های افغان صحبت کرده و یک دولت اجماعی ایجاد کنیم که برای همه ی مردم قابل قبول باشد، به همین دلیل ما با دولت کابل به عنوان دولت افغانستان گفتگو نخواهیم کرد.

سهیل شاهین در مورد مذاکرات بین الافغانی در قطر گفت: همینطور که دولت افغانستان در مذاکرات دوحه نماینده دارد، تمام رهبران احزاب سیاسی افغانستان نیز نماینده ای در دوحه دارند.

سهیل شاهین ادامه داد: ما هیچ خصومت شخصی با اشرف غنی نداریم و اگر شخص دیگری به جای وی در دولت وجود داشت، ما او را هم به رسمیت نمی شناختیم زیرا مبارزه ما علیه سیستم این دولت است، هدف مذاکرات یک ساله نیز جایگزینی سیستم جدید در صورت توافق بر سر دولت جدید است.

وی بیان کرد: پاکستان همسایه ما است که میلیون ها پناهنده طی چهار دهه در آنجا زندگی می کنند، بنابراین ما می خواهیم پاکستان نیز بخشی از روند صلح افغانستان باشد.

وی در پایان گفت: ما با پاکستان رابطه فرهنگی و اسلامی داریم و وضعیت افغانستان همیشه بر پاکستان تأثیر گذاشته است، بنابراین موضع ما این است که پاکستان نیز بایستی در مجامع بین المللی مربوط به افغانستان نقش داشته باشد.

 

ارسال نظر

 
1