خبر فوری

 
سناتور پاکستان: توطئه ای جهت به رسمیت شناختن اسرائیل در پوشش درمان سرطان درحال انجام است
کد خبر :598623848

15:07 1402/06/05


برچسب ها : افغانستان, بیمارستان, پاکستان و اسرائیل, پاکستان و رژیم صهیونیستی, سناتور مشتاق احمد خان, لاهور, مجلس سنای پاکستان,

سناتور مشتاق احمد در صفحه رسمی خود در پیام رسان ایکس پیرامون همکاری کارشناسان پاکستانی و رژیم صهیونیستی به منظور آنچه که نجات کودکان افغانستانی از سرطان بیان می شود، گفت: این همکاری پاکستان و اسرائیل در حقیقت تلاشی برای به رسمیت شناختن می باشد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سناتور مشتاق احمد در صفحه رسمی خود در پیام رسان ایکس پیرامون همکاری کارشناسان پاکستانی و رژیم صهیونیستی به منظور آنچه که نجات کودکان افغانستانی از سرطان بیان می شود، گفت: این همکاری پاکستان و اسرائیل در حقیقت تلاشی برای به رسمیت شناختن می باشد.

وی در ادامه این پیام ضمن انتقاد از رژیم صهیونیستی سوالی را مطرح کرد که چرا دلسوزی انسان دوستانه اسرائیل درمورد قتل عام کودکان فلسطینی بیدار نمی شود؟ وی افزود: همکاری پاکستان و اسرائیل تحت عنوان درمان سرطان چشم کودکان افغان در واقع تلاشی برای به رسمیت شناختن اسرائیل است، هر نوع روابط فنی، تجاری، دیپلماتیک با اسرائیل غیرقابل قبول است.

وی تصریح داشت که غزه درپی محاصره، بمباران و قتل عام اسرائیلی ها به جهنمی برای کودکان تبدیل شده است.

سناتور بیان داشت که وضعیت بد اقتصادی پاکستان توسط سازمان ها و قدرت های بین المللی به عنوان ابزار فشاری برای وادار کردن پاکستان به، به رسمیت شناختن اسرائیل استفاده می شود.

براساس خبر منتشر شده پیرامون همکاری پاکستان و اسرائیل جهت درمان کودکان افغانستانی که با سرطان دست و پنجه نرم می کنند، توسط روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست"، یک تلاش بین‌المللی فوق‌العاده به رهبری یک تیم اسرائیلی که با مراکز پزشکی در لاهور پاکستان کار می‌کند، به کودکان در افغانستان این شانس را داده است تا از سرطان چشم که بالقوه کشنده است، خود را حفظ کنند.

در ادامه این خبر آمده است که پروفسور ایدو فابیان می گوید که سیاست برای سیاستمداران است، همه ما متخصصان پزشکی هستیم، بنابراین دنیای ما هیچ مرزی ندارد. "برنامه راه ابریشم رتینوبلاستوما" اسرائیل-پاکستان برای کودکان افغان است، سه تیم اسرائیلی در این برنامه خدمت می کنند، یکی در اسرائیل، دیگری در افغانستان و سومی در پاکستان؛ مرکز پزشکی شبا، بزرگترین مرکز پزشکی در اسرائیل، برنامه درمان کودکان افغان در پاکستان را اجرا و تمویل می کند. پاکستان و افغانستان روابط دیپلماتیک رسمی با اسرائیل ندارند.

به گفته گزارش، پزشکان مرکز پزشکی اسرائیل با مراکز پزشکی پاکستان برای ایجاد برنامه راه ابریشم رتینوبلاستوما همکاری کردند. پروفسور ایدو فابیان، متخصص تومور چشم در مرکز پزشکی شبا، انتقال به پاکستان را برای درمان کودکان آسیب دیده افغان رهبری می کند. او از سال 2017 میلادی زمانی که نیاز شدید به سرطان را در افغانستان مشاهده کرد، مطالعه‌ای روی سرطان را آغاز کرد  اما پس از کنترل افغانستان در سال 2021 میلادی توسط طالبان، خروج اتباع این کشور بسیار دشوارتر شد.

فابیان می گوید، اگر به طور موثر درمان نشود، کودک می میرد، نه تنها بینایی، یک چشم یا هر دو چشم خود را از دست می دهد، بلکه کودک نیز از دست می رود و از طرفی هیچ مرکز درمانی برای این بیماری در افغانستان وجود ندارد. وی پس از ارتباط گیری با دکترهای مراکز درمانی پاکستان، در نهایت همکاری خود با بیمارستان کودکان در لاهور ایالت پنجاب را آغاز کرد .

ارسال نظر

 
1