خبر فوری

 
سناتور عطاء الرحمن: تاکی هند، ایران و افغانستان را متهم خواهید کرد، ژنرال ها در حوادث اخیر نقش دارند
کد خبر :1130086324

15:54 1399/08/09


برچسب ها : ارتش پاکستان, انفجار, پیشاور, جمعیت علما اسلام, ژنرال, سناتور عطاء الرحمن, سیاست, هیئت حاکمه نظامی پاکستان,

سناتور مولانا عطاء الرحمن امیر ایالت خیبر پختون خوا حزب جمعیت علماء اسلام طی سخنرانی در پارلمان ضمن انتقاد شدید از حزب حاکم (دولت فدرال) و ارتش پاکستان، ژنرال های ارتش پاکستان را مسئول انفجار مسجد پیشاور عنوان کرد و افزود: ژنرال هایشان در سیاست نقش دارند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سناتور مولانا عطاء الرحمن امیر ایالت خیبر پختون خوا حزب جمعیت علماء اسلام طی سخنرانی در پارلمان ضمن انتقاد شدید از حزب حاکم (دولت فدرال) و ارتش پاکستان، با اشاره به حادثه انفجار پیشاور که موجب جان باختن و زخمی شدن بیش از 70 تن شد، گفت: آیان خون این جوانان و نوجوانان اینقدر بی ارزش است که نسبت به این مسئله اهمیت نمی دهید؟ به ما درس اتحاد و همبستگی می دهند درحالیکه من نمی دانم اینجا طرف مقابل من کیست؟ همراهان خود من به من می گویند که ساکت شوم، من از زمامداران حکومت می پرسم که این چه اوضاعی است؟ آیا برای جلوگیری از برگزاری اجتماع بزرگ جنبش دموکراتیک پاکستان PDM در بلوچستان، تنها فراگیران علوم دینی مقابل شما بودند، آیا تنها شما غیرنظامیان را دیده بودید (تا از آنها برای وسیله ای جهت جلوگیری از برگزاری پی دی ام استفاده کنید؟). من همینجا گفته بودم که پی دی ام جان برکف این اجتماع را برگزار خواهد کرد، پس بیایید من را دستگیر کنید و علیه من اقدام کنید، شما از چه چیزی می ترسید؟ آیا (انفجار بین غیرنظامیان) روشی برای جلوگیری (از برگزاری پی دی ام) است، آیا این سیاست شما است؟ ما همواره گفته ایم که ارتش و نهادهای امنیتی پلک های روی چشمان ما هستند، اما اگر این پلک به داخل چشم فرو رود چی... هم اکنون که تمامی این پلک ها به داخل چشم فرو رفته اند! درحالیکه ژنرال ها سیاست می کنند، اگر ما چیزی بگوییم به ما تهمت میزنند که علیه ارتش سخن گفته ایم؛

وی افزود: همین الان بیان شد که پس از حادثه مدرسه ارتش، ژنرال باجوا فرمانده ارتش و نخست وزیر شخصا به آنجا رفتند، اما چرا پس از این حادثه هیچ یک از مقامات نرفتند؟ باید با رهبران دینی و سرپرست های مدارس دینی ابراز همبستگی می شد، ما از علمای حامی جمهوری هستیم، دست ها و زبان های ما از بس که از رفتن جوانان به بلندی ها و سنگر ها جلوگیری کردیم، خسته شده اند، اما اگر رفتار پارلمان و نهادهای امنیتی این چنین باشد که... ، ما تا کی می توانیم به این نقش خود ادامه دهیم، تا کی باید جسد افراد بیگناه را تشییع کنیم، کجا باید دنبال آستین و دست های آغشته به خون های مان بگردیم، چه کسی  را دشمن خود بخوانیم؟!

سناتور در ادامه سخنرانی تند خود خطاب به تحریک انصاف حزب حاکم پاکستان، گفت: شماهایی که امروز اپوزیسیون را پیرو هند و دنباله رو خط دشمن می دانید، آیا همین شما زمانیکه در اپوزیسیون بودید تحصن نکردید، اعتراضات نکردید، سفر رئیس جمهور چین به پاکستان را لغو نکردید؟ حقیقت این است که ژنرال ها در سیاست نقش دارند ، حال هرچقدر هم که بگویند ما در سیاست دخالتی نداریم یا آن را تکذیب کنند؛ حال که نقش دارید پس باید ظرفیت خود را برای پذیرفتن اعتراضات نیز افزایش دهید. من از اداره ارتش سخن نمی گویم، اما اینقدر قطعا خواهم گفت که ژنرال هایشان در حوادث (از جمله انفجار مسجد پیشاور) نقش دارند. تاکی باید سکوت کنیم و بگوییم که این حوادث براساس دشمنی کشور های دیگر رخ می دهد، تا کی هند، ایران و افغانستان را متهم خواهید کرد، هرچند که وقایع این کشور ها نیز به سمت شما اشاره می کنند؛

من امروز از عملکرر پارلمان و اپوزیسیون ناراحت هستم، اما دولت فدرال که متاسفانه از چیزی خبر ندارد، تقصیر اینها هم نیست چون (توسط ارتش) انتخاب شده اند. باوجود چنین انفجاری، همچنان مدارس دینی و مساجد ما خالی از نیروهای امنیتی هستند، اگر شما ها (ارتش) قصد سیاست کردن دارید پس باید انتقاد و اعتراض ها را نیز بپذیرد، در غیر این صورت به فعالیت تان در مرز ها ادامه دهید.

ارسال نظر

 
1