خبر فوری

 
 
سناتور صدیقی از قزاقستان خواست تا به دانشجویان و گردشگران پاکستانی با سیاست های ویزای دوستانه کمک کند
کد خبر :393393591

13:55 1403/07/01


برچسب ها : پاکستان و قزاقستان, تجارت, تسهیل ویزا, روابط دو جانبه, سفیر قزاقستان, صدور روادید, گردشگری, یرزان کستافین,

عرفان الحق صدیقی رئیس کمیته دائمی امور خارجی سنای پاکستان، گفت که پاکستان سیستم ویزا را برای اتباع قزاق آزاد کرده است و انتظار دارد که قزاقستان نیز به همین ترتیب متقابلا عمل کند و پاکستان را در برنامه روادید دوستانه قرار دهد ...


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| یرژان کیستافین سفیر قزاقستان در دیدار با صدیقی رئیس کمیته دائمی امور خارجی سنای پاکستان، در مورد تقویت حیاتی در بخش ‌های مختلف مورد علاقه متقابل از جمله روابط آموزشی و فرهنگی بین ملت‌های دو کشور گفتگو کرد.

هر دو طرف در این نشست تعهد خود را برای تقویت یک مشارکت قوی از طریق سیاست‌های ویزا برای دانشجویان و گردشگران ابراز کردند.

عرفان الحق صدیقی رئیس کمیته دائمی امور خارجی سنای پاکستان، گفت که پاکستان سیستم ویزا را برای اتباع قزاق آزاد کرده است و انتظار دارد که قزاقستان نیز به همین ترتیب متقابلا عمل کند و پاکستان را در برنامه روادید دوستانه قرار دهد که سفیر به این موضوع پاسخ مثبت داد و قرار شد به زودی به این امر رسیدگی شود.

سناتور صدیقی از سفیر کیستافین به خاطر حمایت قزاقستان در تسهیل انتخاب پاکستان در شورای امنیت سازمان ملل قدردانی کرد. وی تضمین داد که سفیر پاکستان در سازمان ملل سال آینده از انتخاب قزاقستان در نشست مجمع عمومی برای انتخاب این کشور به عنوان رئیس، حمایت خواهد کرد.

سناتور صدیقی با برجسته سازی اهمیت بخش های گردشگری و آموزش، بر گسترش سیاست هایی که منجر به توسعه مراودات در سطح دو ملت می شود، تاکید کرد.

سفیر با تأکید بر ایجاد گروه های کاری مشترک با تمرکز بر پروژه های تحقیقاتی مشترک به ویژه در زمینه های فناوری اطلاعات و کشاورزی، بینش هایی را در مورد تفاهم نامه های آموزشی مختلف (MoUs) ایجاد شده با دانشگاه های معتبر پاکستان به اشتراک گذاشت.

سناتور صدیقی در ادامه سخنان خود بر اهمیت ترویج ارزش های فرهنگی و ادبی متقابل به ویژه از طریق مشارکت روشنفکران، نویسندگان و هنرمندان دو کشور تاکید کرد و به نقش شورای تسهیل سرمایه گذاری ویژه (SIFC) با هدف جذب سرمایه گذاری از سوی کشورهای دوست به ویژه در بخش های معدن، کشاورزی و فناوری اطلاعات اشاره کرد.

سفیر کیستافین بر تعهد به گسترش تجارت نه تنها بین قزاقستان و پاکستان بلکه در سراسر منطقه از طریق بهبود اتصال و استفاده از بنادر پاکستان تاکید کرد.

این دیدار با ابراز قدردانی از تلاش‌های یکدیگر و تبادل نشانه ‌های حسن نیت، پایان یافت.

ارسال نظر

 
1