خبر فوری

 
سناتور سراج الحق: هیئت حاکمه برخلاف وضعیت فعلی، باید در زمینه بهبود نقش غیر جانب گرای خود تلاش کند
کد خبر :913684478

18:18 1399/04/21


برچسب ها : ارتش پاکستان, جماعت اسلامی پاکستان, سراج الحق, هیئت حاکمه پاکستان,

سناتور سراج الحق امیر جماعت اسلامی پاکستان طی گفتگو با اصحاب رسانه پس از نشست دو روزه کمیته کار در منصوره، با انتقاد شدید از هیئت حاکمه پاکستان، گفت: هیئت حاکمه باید نقش غیر جانب گرای خود را بازیابد...


لاهور: به گزارش راز نیوز| سناتور سراج الحق امیر جماعت اسلامی پاکستان طی گفتگو با اصحاب رسانه پس از نشست دو روزه کمیته کار در منصوره، با انتقاد شدید از هیئت حاکمه پاکستان، گفت: هیئت حاکمه باید نقش غیر جانب گرای خود را بازیابد، ملت و ارتش برای مبارزه با دشمن باید متحد شوند، جماعت اسلامی علیه تورم، عدم اشتغال و حفظ حقوق مردم جنبشی را به راه انداخته و به صدای مظلومین تبدیل خواهد شد، دولت گروگانی بیش نیست و حکومت اصلی به دست مافیا ها است؛ هرچند نقش تصمیم گیران در دولت های دموکراتیک در سرتاسر جهان غیر جانبگرا است، اما هیئت حاکمه در کشور ما بر انتخابات تاثیر می گذارد، به هر مقدار که از دولت صحبت می شود از هیئت حاکمه نیز صحبت می شود و انگشت های اتهام به سوی آن بلند می شوند. هیئت حاکمه در عوض از آنکه از حزب خاصی حمایت کند، باید در زمینه بهبود نقش غیر جانب گرای خود تلاش و تامل کند. تقویت ارتش از ضروریات پاکستان است، سربلندی و قداست ارتش در روند غیرجانب گرای آن است. در گذشته حاکمانی که ادعا می کردند حامی ارتش هستند و دولت هایی که تحت حمایت ارتش تشکیل شدند، نتوانستند نتیجه مثبت و منفعتی برای کشور داشته باشند.

وی در ادامه با انتقاد از روند غیر رضایت بخش حزب حاکمه تحریک انصاف PTI گفت: اگر تستی با عنوان پشیمانی وجود داشت، می توانست نتیجه این تست در پشیمانی مردم از انتخاب این حزب برای حکومت، مثبت باشد. مردم و پزشکان جوان از رای دادن به این دولت پشیمان هستند، احیای یک سیستم جمهوری قدرتمند برای ثبات پاکستان ضروری است، باید به تصمیم های مردم احترام گذاشت و آنها را پذیرفت. ماموران خارجی به دنبال تصرف دارایی اداره های شرکت هواپیمایی بین المللی پاکستان، فولاد و راه آهن هستند و باید عاملان نابودی این سه اداره دستگیر شوند. دزد های کوچک را دستگیر و بزرگ ها را رها می کنند. هر سه حزب ناکام بوده اند. سیستم افرادی که در حفاظت از فرهنگ غربی فعالیت می کنند، چندان دوام نخواهد آورد. جماعت اسلامی در میدان ایستاده و با متحد کردن کارگران، کشاورزان و افراد بیکار در برابر تورم، به صدای آنها تبدیل خواهیم شد. باوجود فعالیت های شدید قشر کارگر، فرزندان آنها شب ها با شکم گرسنه سر بر بالش می گذارند. موضع ما، ایجاد یک ائتلاف از افراد و گروه های با استعداد بر موضع ملی است. جماعت اسلامی در انتخابات محلی و آینده شرکت خواهد کرد. قبل از آغاز انتخابات، ایجاد اصلاحات برای شفافیت آراء امری ضروری است. رسانه یک آینه ای است که نباید آن را شکست، بلکه سیاستمداران و هیئت حاکمه لکه های موجود بر پیشانی خود را صاف کنند.

سناتور سراج الحق در پایان ضمن درخواست از ارائه افراد ربوده شده طی عملیات سازمان های امنیتی به دادگاه به منظور پایان بخشیدن به اشک والدین این افراد، با اشاره به جنایات جاری هند علیه مردم مظلوم کشمیر، گفت: اگر جامعه جهانی وجدانی بیدار داشت، قطعا عکس نوه خردسال نشسته بر سینه جسد پدر بزرگ خود کفایت می کرد. کشمیر با سخنرانی ها آزاد نخواهد شد بلکه باید برای آن اقدام کرد. با گذشت 22 ماه از حکومت عمران خان نخست وزیر پاکستان، روند جنایات در کشمیر همچون قبل ادامه دارد.

ارسال نظر

 
1