خبر فوری

 
 
سناتور حزب ملی بلوچستان مدعی ربودن جسد کریمه بلوچ فعال سیاسی توسط نیروهای اطلاعات پاکستان شد
کد خبر :1952496471

17:18 1399/11/07


برچسب ها : اختر مینگل, بلوچستان, پاکستان, حزب ملی بلوچستان, سازمان اطلاعات پاکستان, سناتور, قتل, کریمه بلوچ,

دکتر جهانزیب جمال دینی سناتور حزب ملی بلوچستان مینگل (BNP-M) در مجلس سنای پاکستان ادعا کرد که جسد کریمه بلوچ فعال سیاسی و حقوق بشر در فرودگاه توسط نیروهای اطلاعات پاکستان ربوده شد و مادر این فعال سیاسی از دیدار چهره دخترش محروم ماند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | در جلسه مجلس سنای پاکستان، دکتر جهانزیب جمال دینی سناتور حزب ملی بلوچستان مینگل (BNP-M) ادعا کرد که جسد کریمه بلوچ فعال سیاسی و حقوق بشر در فرودگاه توسط نیروهای اطلاعات پاکستان ربوده شد و مادر این فعال سیاسی از دیدار چهره دخترش محروم ماند.

دکتر جهانزیب جمال دینی بیان کرد: "در بلوچستان همه خواهان خواندن نماز بر پیکر کریمه بلوچ بودند اما اداره های اطلاعاتی از یک جسد هم میترسیدند، سرویس های تلفن همراه نیز در منطقه مکران از دسترس خارج شد و نگذاشتند کسی به همراه جسد کریمه بلوچ تا قبر او، او را همراهی کند، اما نماز جنازه مخفیانه کریمه بلوچ در سراسر پاکستان خوانده شد."

سناتور حزب ملی بلوچستان مینگل (BNP-M) با مورد انتقاد قرار دادن رسانه ها افزود: "مجری ها و رسانه ها فروخته شده اند زیرا بدون هماهنگی دولت محلی ایالت بلوچستان در منطقه مکران حکومت نظامی اعلام شد و حتی یک خبر در این باره منتشر نشد. کریمه بلوچ برای جنگ یا فتح مکران نیامده بود اما شما از جسد یک شهید هم ترس دارید. امروز در بلوچستان خاموشی اعلام شده است و با این اوضاع، نفرت مردم نسبت به شما بیشتر و بیشتر خواهد شد. از نظر اخلاقی، همه وظیفه دارند در برابر هتک حرمت جسد یک زن اعتراض کنند."

لازم به ذکر است، پلیس تورنتو پس از مفقود شدن کریمه بلوچ و پیدا کردن جسد او، علت مرگ کریمه بلوچ را غیر مجرمانه قرار داده بود، این درحالی است که مقامات و منابع بلوچ براین باورند که این قتل نیز توسط سازمان های امنیتی پاکستان به منظور خاموش کردن صدای مخالف خود صورت گرفته است.

شایان ذکر است که یک خبرنگار پاکستانی مخالف سیاست های ارتش پاکستان که افشاگری هایی علیه ارتش پاکستان انجام میداد نیز پیش از این توسط سازمان های امنیتی پاکستان در سوئد کشته شد.

ارسال نظر

 
1