خبر فوری

 
 
سلیم ماندوی والا: پاکستان و قرقیزستان از روابط پارلمانی صمیمانه ای برخوردار هستند
کد خبر :1925008014

21:27 1399/04/03


برچسب ها : پاکستان و قرقیزستان, تجارت, سرمایه گذاری,

ایریک بیشیم اوف سفیر قرقیزستان در اسلام آباد امروز (سه شنبه) با حضور در پارلمان، با سلیم ماندوی والا معاون رئیس مجلس سنا دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ایریک بیشیم اوف سفیر قرقیزستان در اسلام آباد امروز (سه شنبه) با حضور در پارلمان، با سلیم ماندوی والا معاون رئیس مجلس سنا دیدار و گفتگو کرد.

سلیم ماندوی والا در این ملاقات، ضمن ابراز خرسندی از روابط پارلمانی صمیمانه میان دو کشور پاکستان و قرقیزستان، با اشاره به روابط نزدیک موجود میان دو طرف، گفت: اما باید روابط اقتصادی به نفع دو کشور، تقویت یابند. وی افزود: افکار و مواضع دو کشور نسبت به موضوعات مهم بین المللی یکسان هستند. تبادل دیدار های سطح بالا از سوی دو کشور این روابط دو جانبه را بیشتر تقویت بخشیده است، اما پتانسیل بسیار زیادی برای همکاری در زمینه های تجارت و اقتصاد وجود دارد. روابط عالی سیاسی فعلی باید به همکاری های تجاری و اقتصادی تبدیل شوند. دو کشور به دلیل دارایی هایی چون نیروی انسانی ماهر، مواد معدنی، صنعت و کشاورزی، می توانند سرمایه گذاری برای افزایش صادرات، از جمله تولید مشترک و تحویل کالا را جذب کنند. وی ضمن دعوت از سخنگوی شورای عالی قرقیزستان برای سفر به پاکستان، بر ضرورت ادامه روند تبادل هیئت های تجاری و پارلمانی و لزوم توجه به افزایش روابط و آغاز عملیات های پروازی مستقیم بین دو کشور تاکید کرد .

سفیر قرقیزستان ضمن ابراز همفکری با معاون رئیس مجلس سنای پاکستان، بر لزوم تماس های پارلمانی و مردم با مردم برای ارتقاء تعاملات اقتصادی_اجتماعی به نفع دو کشور تاکید کرد و پیشنهاد داد تا یک کاروان قرقیزستان با پاکستان متشکل از نمایندگان جامعه تجار، گردشگران و رسانه ها برای پیشبرد روابط دوجانبه تشکیل شود.

ارسال نظر

 
1