خبر فوری

 

 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | سلطان محمود چودری رئیس جمهور ایالت جامو و کشمیر آزاد طی سفر به نیویورک با آلزای برند کهارس دستیار دبیر سازمان ملل متحد در کمیسیون حقوق بشر و محمد خالد خیاری دستیار دبیر سازمان ملل متحد در امور سیاسی و حفظ صلح دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، سلطان محمود چودری به عنوان نماینده مردمان کشمیر در سازمان ملل متحد بیان کرد: اگر مسئله کشمیر حل نشود وجهه سازمان ملل متحد را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد، بدین ترتیب آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بایستی به تلاش های خود در حل مناقشه کشمیر سرعت بخشد.

وی بر آغاز تغییرات گسترده دولت اشغالگر هند در ایالت جامو و کشمیر از تاریخ 5 اوت سال 2019 اشاره کرد و افزود: هند در ایالت جامو و کشمیر در حال غربال نمودن حمعیت بصورت دلخواه می باشد، همچنین حوزه های انتخاباتی در حال تغییر هستند تا راه را برای تصدی یک وزیر ارشد هندو در این ایالت هموار سازند.

رئیس جمهور جامو و کشمیر آزاد توضیحات مفصلی را در خصوص موضوع کشمیر و آخرین وضعیت آن تحت اشغال غیرقانونی هند به مقامات ارشد سازمان ملل متحد ارائه کرد و اذعان نمود: هند آغازگر نقض گسترده حقوق بشر در ایالت جامو و کشمیر اشغالی می باشد.

وی در ادامه سازمان ملل متحد را مسئول برگزاری مذاکره میان پاکستان و هند دانست و گفت: دولت ظالم هند مشغول جنایت علیه مسلمانان و سایر اقلیت ها می باشد و بنابراین سازمان ملل متحد با مشاهده نقض شدید قوانین حقوق بشر توسط این کشور نبایستی سکوت اختیار نماید.

وی در پایان این نشست، خاطر نشان کرد: مهمترین و ضروری ترین اصل در حال حاضر این است که جامعه جهانی بایستی به نقض مداوم حقوق بشر در جامو و کشمیر تحت اشغال غیرقانونی هند توجه کند و هند را برای توقف فوری آن تحت فشار قرار دهد.

ارسال نظر

 
1