خبر فوری

 
 
سفیر ژاپن انتخاب مجدد صادق سنجرانی به عنوان رئیس مجلس سنای پاکستان را به وی تبریک گفت
کد خبر :445795772

10:27 1400/01/17


برچسب ها : پاکستان و ژاپن, رئیس مجلس سنای پاکستان, سفیر ژاپن, محمد صادق سنجرانی, کنو نوری متسودا,

سفیر ژاپن در اسلام آباد روز گذشته در دیدار با محمد صادق سنجرانی پیروزی وی در انتخابات ریاست مجلس سنای پاکستان را تبریک گفت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر ژاپن در اسلام آباد روز گذشته در دیدار با محمد صادق سنجرانی پیروزی وی در انتخابات ریاست مجلس سنای پاکستان را تبریک گفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، کونینوری متسودا سفیر ژاپن در اسلام آباد روز گذشته با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص موضوعات مختلف مربوط به روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر ضرورت تحکیم مناسبات دوجانبه و گسترش سطح همکاری ها پارلمانی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور تاکید نمودند.

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار با ابراز اینکه روابط با ژاپن از اهمیت ویژه ای برای پاکستان برخوردار است گفت: پاکستان و ژاپن نیازمند تقویت همکاری های خود در بخش اقتصادی هستند، گسترش روابط پارلمانی میان دو کشور به بهبود همکاری ها میان دو کشور در بخش های مختلف کمک خواهد نمود.

وی با اشاره به ذخایر معدنی ایالت بلوچستان تصریح کرد: ایالت بلوچستان از منابع طبیعی و ذخایر معدنی فراوانی برخوردار است و فرصت های متعدد سرمایه گذاری در بخش ماهیگیری و ذخایر معدنی در این ایالت وجود دارد، سرمایه گذاران ژاپنی می توانند از فرصت های موجود در بلوچستان به ویژه در مناطق گوادر و پسنی بهره مند شوند.

رئیس مجلس سنای پاکستان خاطرنشان کرد: آینده منطقه به دلیل آغاز پروژه سی پیک در حال تغییر است و این پروژه دارای فرصت های مختلفی برای سرمایه گذاری های خارجی می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله کشمیر بر ضرورت ایفای نقش جامعه جهانی برای حل صلح آمیز موضوع کشمیر تاکید کرد و گفت: کشمیر به کلید ماشه بمب هسته ای در منطقه تبدیل گشته است که نه تنها برای پاکستان و هند بلکه برای تمام منطقه نتایج مخرب و خطرناکی را به همراه خواهد داشت.

کونینوری متسودا سفیر ژاپن نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دوستانه میان پاکستان و ژاپن نسبت به افزایش سطح روابط تجاری میان دو کشور ابراز علاقه نشان داد.

وی افزود: ما در حال ایجاد فرصت های شغلی برای شهروندان پاکستانی در ژاپن هستیم.

ارسال نظر

 
1