خبر فوری

 
 
سفیر چین : وام بدون سود به پاکستان داده ایم
کد خبر :1599191023

18:52 1398/02/02


برچسب ها : CPEC, افغانستان, پاکستان, تجارت آزاد, چین, سرمایه گذاری, سی پیک, نخست وزیر, هند,

چین در پاکستان در بیانیه ای ابراز داشت، چین وام 6 میلیارد دلاری بدون با سود صفر درصد به پاکستان داده است، از تلاش های پاکستان در بخش ایجاد و توسعه اشتغال و کسب و کار را قدردانی میکنیم. ما نیز برای توسعه بخش خصوصی سازی همکاری انجام خواهیم داد.


 

به گزارش راز نيوز، ژاوجنگ سفیر چین در پاکستان در بیانیه ای ابراز داشت، چین وام 6 میلیارد دلاری بدون با سود صفر درصد به پاکستان داده است، از تلاش های پاکستان در بخش ایجاد و توسعه اشتغال و کسب و کار را قدردانی میکنیم. ما نیز برای توسعه بخش خصوصی سازی همکاری انجام خواهیم داد. وی اذعان داشت که تجارت مشترک دو کشور با عدم تعادل روبرو است، تجارت دوجانبه به نفع چین است. کشور پاکستان حائز رتبه و اهمیت بسزایی برای کشور چین دارد، شراکت دو کشور نیز براساس اعتماد دوجانبه استوار است. جلوگیری از پیشرفت پروژه سی پیک از اقدامات عناصر دشمن است، هر کشوری بجز هند می تواند در این پروژه شریک شود. در حال افزایش همکاری های دوجانبه در بخش های متعدد من جمله فرهنگ، ورزش و اقتصاد هستیم، به زودی فاز دوم تفاهم نامه تجارت آزاد با پاکستان را به مرحله تکمیلی خواهیم رساند. 115 کشور عضو پروژه یک جاده و یک مسیر هستند. در سفر نخست وزیر پاکستان به چین، در رابطه با مرحله دوم توافقنامه تجارت آزاد گفتگو خواهد شد. نخست وزیر پاکستان در اجلاس سه روزه یک جاده و یک مسیر به طور خصوصی سخنرانی می کند، این اجلاس از تاریخ 5 اردیبهشت ماه لغایت 7 اردیبهشت ماه خواهد بود که در آن نمایندگانی از 37 کشور حضور خواهند یافت. مسیر 90% درصد از بازرها برای پاکستان گشوده خواهد شد که در آن پاکستان می تواند بیشترین مقدار محصولات خود را در بازارهای چین وارد سازد.

درحال ساخت منطقه اقتصادی ویژه در رشکئی هستیم. سهم کشور چین در بازار های پاکستانی 65%درصد است. همچنین منطقه اقتصادی در فیصل آباد درحال ساخت است و منطقه ای با عنوان فناوری ویژه اقتصادی در اسلام آباد ساخته خواهد شد. برای از بین بردن فقر نیز تلاش هایی انجام خواهیم داد.
سفیر چین در ادامه ارائه گزارش پروژه سی پیک اذعان داشت : کشور چین در بخش پیشرفت اجتماعی پاکستان یک میلیارد هزینه خواهد کرد، برای بهبودی وضعیت کشاورزی، کشاورزان را آموزش خواهیم داد، برای پیشرفت در زمینه کشاورزی همکاری ها را افزایش می دهیم و طی سه سال آینده 20 هزار زمینه اشتغال برای دانشجویان پاکستانی ایجاد خواهیم کرد. وی تفاهم صلح افغانستان را امری مهم و ضروری خواند و گفت : از مذاکرات افغان ها در افغانستان حمایت می‌کنیم، برای تکمیل و موفقیت در سی پیک و بی آر آی به همراه افغانستان امنیت در منطقه نیز از رتبه مخصوصی برخوردار است. طی پنج سال گذشته بر روی بیش از 20 پروژه CPEC فعالیت انجام داده ایم، چین تاکنون 19 ميليارد دلار در پروژه سی پیک هزینه کرده است. پروژه سی پیک مسبب افزایش قرض های پاکستان به چین نیست، چین وام 6 میلیارد دلاری با سود صفر درصد را برای پاکستان فراهم کرده است.
ژاو جنگ پروژه راه آهن دایره ای کلانشهر کراچی را پروژه ای کلیدی خواند و افزود، این پروژه جنبه های مالی را دربر می‌گیرد. از شرکت کشورهای منطقه در پروژه CPEC استقبال می کنیم و برای عضو شدن کشور سوم قوانینی را تصویب کرده ایم. زمانیکه دو کشور چین و پاکستان مناسب بدانند،کشور ثالث را در این پروژه عضو خواهند کرد.

ارسال نظر

 
1