خبر فوری

 
 
سفیر پرتغال: بازرگانان پرتغالی خواهان استفاده از ظرفیت های کسب و کار در پاکستان هستند
کد خبر :1601223515

16:16 1402/03/06


برچسب ها : اتاق بازرگانی لاهور, اتاق بازرگانی و صنایع لاهور, پاکستان و پرتغال, تجارت دوطرفه, روابط تجاری, سفیر پرتغال,

سفیر پرتغال در اسلام آباد اظهار داشت: پاکستان و پرتغال از ظرفیت های گسترده ای در جهت توسعه همکاری های دوجانبه برخوردارند که نیازمند توجه و استفاده همه جانبه است.


لاهور: به گزارش راز نیوز| سفیر پرتغال در اسلام آباد اظهار داشت: پاکستان و پرتغال از ظرفیت های گسترده ای در جهت توسعه همکاری های دوجانبه برخوردارند که نیازمند توجه و استفاده همه جانبه است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، منوئل فریدریکو پنیرو سلوا سفیر پرتغال در اسلام آباد امروز شنبه طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع لاهور در جمع اعضای این اتاق و تجار سرشناس محلی به ایراد سخنرانی پرداخت.
در ابتدای این مراسم کاشف انور رئیس اتاق بازرگانی و صنایع لاهور طی سخنانی به سفیر پرتغال و هیئت همراه خوشآمد گفت. در این نشست ظفر محمود چودری نایب رئیس ارشد و عدنان خالد بت نایب رئیس اتاق بازرگانی لاهور، افتخار فیروز سرکنسول افتخاری پرتغال و نیز اعضای کمیته اجرایی به صورت جداگانه به ایراد سخنرانی پرداختند.
سفیر پرتغال طی سخنان خود اظهار داشت: یک ضرب المثل پرتغالی است که می گوید سفر به بهترین مکان ها باید در آخر انجام شود، به همین دلیل من در پایان سفرهای خود در پاکستان به لاهور آمدم.
وی با اشاره به تاریخ عظیم پرتغال خاطرنشان کرد: پرتغال دارای جمعیت ۱۱ میلیون نفری بوده و چهلمین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می‌رود و شاخص تولید ناخالص داخلی آن به ازای هر فرد معادل با ۱۴ هزار دلار می باشد.
وی به تشریح نقش پرتغال در جامعه کشورهای پرتغالی زبان پرداخت و گفت: پاکستان می تواند از تجاربی که پرتغال برای غلبه بر چالش های مالی طی سالهای ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۴ میلادی کسب نموده است استفاده نماید.
وی با بیان اینکه پرتغال دهمین کشور بزرگ جهان از لحاظ جذب گردشگر است افزود: می‌توان تجربیات به دست آمده در این بخش را مبادله کنیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد از انرژی مورد نیاز پرتغال وابسته به منابع انرژی تجدید پذیر است.
کاشف انور رئیس اتاق بازرگانی و صنایع لاهور نیز در سخنان خود با اشاره به روابط مستحکم دیپلماتیک میان پاکستان و پرتغال خاطرنشان کرد: پیش از این نیز چندین سند یادداشت تفاهم همکاری میان پاکستان و پرتغال به امضا رسیده است.
وی افزود: پرتغال مهمترین شریک تجاری پاکستان در اروپا به شمار می رود و ما دارای تجارت متوازن با آن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: حجم کل تجارت دو کشور طی چند سال گذشته رو به افزایش است اما ما به دنبال کسب بخش بهتر در تجارت دوجانبه هستیم، حجم واردات جهانی پرتغال در سال گذشته برابر با ۱۱۵ میلیارد دلار و حجم صادرات آن برابر با ۸۲ میلیارد دلار بود.
کاشف انور در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: طبق داده های تجاری درخواست شده از بانک مرکزی پاکستان طی سال مالی ۲۲-۲۰۲۱ حجم کل تجارت میان پاکستان و پرتغال معادل رقم تقریبی ۲۸۴ میلیون دلار بود، ما به شدت نیازمند انجام اقدامات موثر و تلاش برای افزایش حجم تجارت دوجانبه موجود به حداقل یک میلیارد دلار هستیم.
وی گفت: محصولات نساجی، برنج و پوست از جمله اقلام عمده صادراتی پاکستان به پرتغال محسوب می شوند. توسعه تجارت نیازمند شناسایی دیگر محصولات برای گنجاندن در سبد مراودات تجاری است.
وی افزود: تمایل پرتغال برای شناسایی ظرفیت‌های موجود تجاری و سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف پاکستان همچون فناوری اطلاعات، انرژی های تجدیدپذیر، ابزار آلات جراحی، کفش، محصولات چرمی و ابزار آلات برقی باعث خرسندی است.
وی به سفیر پرتغال اطمینان داد: پاکستان از توانایی لازم برای تامین نیازهای پرتغال در این زمینه ها برخوردار است.
به گفته کاشف انور بهترین روش برای اجرایی نمودن این اهداف، توسعه روابط میان تجار و بازرگانان دو کشور است.

ارسال نظر

 
1