Instant news

 
سفیر پاکستان در ایالات متحده امیدوار به بهبودی روابط اسلام آباد و واشنگتن
کد خبر :244402969

14/02/2021 15:37


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, پاکستان و آمریکا, دکتر اسد مجید خان, سفیر پاکستان, سفیر پاکستان در آمریکا,

اسد مجید خان سفیر پاکستان در ایالات متحده آمریکا در گفتگو خصوصی با رسانه ها به بهبودی روابط پاکستان و ایالات متحده در دولت بایدن ابراز امیدواری کرد.

 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | دکتر اسد مجید سفیر پاکستان در ایالات متحده آمریکا در یک گفتگو خصوصی با رسانه گفت که دولت بایدن در حال بررسی گزینه های خود در سیاست خارجی ایالات متحده و سیاست آسیا است، با تماس و بازخورد رهبران وزارت امور خارجه و پنتاگون در مورد پاکستان بنظر میرسد ایده بهتری از روابط آینده پاکستان و ایالات متحده ارائه می دهند.

سفیر پاکستان افزود که ما می خواهیم که دولت بایدن اهمیت فردی پاکستان را در تعیین جهت روابط پاکستان-ایالات متحده را در نظر بگیرد. به جای اینکه به اتحاد ایالات متحده و هند یا روابط پاکستان با چین و یا وضعیت پاکستان و افغانستان بنگریم، باید اهمیت روابط پاکستان و امریکا را بررسی کنیم.

اسد مجید از  تجربه جوزف بایدن قدردانی کرد. بایدن در گذشته به عنوان رئیس کمیته امور خارجه سنا و معاون رئیس جمهور ایالات متحده چندین بار به پاکستان سفر کرده و بالاترین نشان غیرنظامی پاکستان را دریافت کرده است .

سفیر پاکستان در آمریکا بیان کرد که تغییر در دامنه و مسئولیت های جوزف بایدن رئیس جمهور ایالات متحده یک واقعیت واضح است، بنابراین در زمینه سیاست خارجی او مجبور است جهت گیری جدیدی را اتخاذ کرده و با توجه به شرایط فعلی جهانی تصمیمات جدیدی اتخاذ کند.