خبر فوری

 
 
سفیر نروژ: خواهان توسعه روابط با پاکستان هستیم
کد خبر :1803334806

16:46 1401/02/21


برچسب ها : اتاق بازرگانی کراچی, پاکستان و نروژ, روابط اقتصادی, روابط تجاری, سفیر نروژ, کراچی,

سفیر نروژ در اسلام آباد در بازدید از اتاق بازرگانی و صنعت کراچی بر عزم خود برای توسعه روابط با پاکستان تاکید کرد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| سفیر نروژ در اسلام آباد در بازدید از اتاق بازرگانی و صنعت کراچی بر عزم خود برای توسعه روابط با پاکستان تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پیر آلبرت سفیر نروژ در اسلام آباد امروز چهارشنبه در صدر هیئت عالی رتبه از اتاق بازرگانی و صنعت کراچی بازدید نمود.

وی در جریان این بازدید در گفتگوی با رئیس اتاق بازرگانی و صنعت کراچی ضمن تاکید بر عزم کشور خود جهت توسعه روابط اقتصادی و تجاری با پاکستان خاطرنشان کرد: پاکستان و نروژ دارای بهترین روابط هستند و دو کشور در حال همکاری با یکدیگر در بخش های مختلف هستند.

وی افزود: افزایش حجم تجارت میان دو کشور روندی مثبت است اما ارقام تجارت میان دو کشور با توجه به دلایل مختلف بسیار چشمگیر نیست، برای اولویت های من و تیم سفارت خانه ما این نکته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که ما موضوع سطح روابط تجاری و همکاری های اقتصادی میان دو کشور را مورد بررسی قرار داده و نقش خود در زمینه تقویت بیش از پیش همکاری اقتصادی بین دو کشور را ایفا نماییم.

سفیر نروژ در تشریح اهداف خود در بازدید از اتاق بازرگانی کراچی ابراز داشت: رایزنی در خصوص ظرفیت های موجود در زمینه توسعه تجارت میان دو کشور و مشاوره در خصوص نحوه توسعه همکاری ها میان سفارت نروژ و اتاق بازرگانی کراچی از دلایل حضور بنده در این محل است.

وی گفت: حضور تعداد قابل توجهی از شهروندان پاکستانی معادل 39700 نفر در نروژ برای ما باعث افتخار است، زیرا با توجه به جمعیت 5.3 میلیون نفری نروژ این تعداد از شهروندان پاکستانی نقش ویژه ای در جامعه و اقتصاد این کشور دارند.

سفیر نروژ تصریح کرد: نروژ از منابع طبیعی گسترده همچون نفت و گاز برخوردار است و ماهی و سالمون از اقلام مهم صادراتی نروژ به شمار می رود.

ارسال نظر

 
1