خبر فوری

 
 
سفیر لهستان: حجم تجارت میان پاکستان و لهستان 723 میلیون دلار است
کد خبر :1732556440

19:44 1401/11/23


برچسب ها : پاکستان و لهستان, تجارت, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سفیر لهستان, شرکت اکتشاف نفت و گاز, گاز, مصاحبه,

میکائج پسارسکی سفیر لهستان در اسلام آباد طی مصاحبه خصوصی با خبرگزاری پاکستان APP گفت: حجم تجارت میان پاکستان و لهستان 723 میلیون دلار است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| میکائج پسارسکی سفیر لهستان در اسلام آباد طی مصاحبه خصوصی با خبرگزاری پاکستان APP گفت: خبر خوب برای پاکستان این است که لهستان با کسری تجاری عظیمی در حدود نیم میلیارد یورو مواجه است، زیرا صادرات پاکستان در منسوجات، پوشاک ورزشی، مواد غذایی و محصولات چرمی بالا است درحالیکه صادرات لهستان کم می باشد. این تا حد زیادی به دلیل معرفی مکانیسم تجاری جی اس پی پلاس است که به صادرات پاکستان به اتحادیه اروپا اجازه می دهد. لهستان یکی از بازارهای صادرات برای پاکستان است که به سرعت درحال رشد می باشد. حجم تجارت میان پاکستان و لهستان 723 میلیون دلار است.

وی افزود: اتحادیه اروپا بزرگترین مقصد برای صادرات پاکستان است و لهستان از گنجاندن پاکستان در جی اس پی پلاس از ارائه رفتار ترجیحی غیرمتقابل به صادرات پاکستان حمایت کرده است، یک ترتیب ویژه که تحت آن می توان محصولات پاکستانی را صادر کرد تا رفتار ترجیحی غیرمتقابلی را برای صادرات پاکستان برای دسترسی به بازار اروپا ایجاد کند.

سفیر لهستان همکاری اقتصادی، سیاسی و مذاکرات نظامی، و گسترش روابط مردم با مردم را دستورکار دوکشور از 6 دهه گذشته عنوان کرد و با تاکید بر همکاری نهادی میان دانشگاه های دو کشور جهت یافتن دانشجویان مستعد و ماهر برای کسب نتایج بهتر در زمینه علم و فناوری و آموزش عالی، گفت: شرکت های جستجو کننده نفت و گاز لهستانی طی 25 سال گذشته میلیون ها دلار سرمایه گذاری کرده اند. شرکت های لهستان 300 میلیون دلار برای اکتشاف گاز سرمایه گذاری کرده و اشتیاق خود برای سرمایه گذاری بیشتر در پاکستان را نیز بروز داده اند و اگر شرکت های لهستانی گاز بیشتری در پاکستان پیدا کنند، این گاز سه برابر ارزان تر از گاز وارداتی خواهد بود. گاز کشف شده توسط شرکت های لهستانی به مصرف کنندگان محلی در پاکستان فروخته می شود زیرا این یک جنبه مهم از همکاری اقتصادی لهستان می باشد.

میکائج پسارسکی در ادامه اظهار داشت که علاوه بر همکاری در بخش های اقتصادی و دفاعی، افزایش دیپلماسی پارلمانی، تبادلات مردمی ، فرصت های تجاری، اطلاعات و  فناوری های تجدیدر پذیر از اولویت های ماموریت  وی می باشد. او درباره تجربه خود در پاکستان گفت که من بیش از یک سال است که درحال یادگیری و حرف زدن زبان اردو هستم و می خواهیم روابط خارجی بهتری با پاکستان ایجاد کنیم.

ارسال نظر

 
1