خبر فوری

 
 
سفیر قطر در دیدار با شهریار خان آفریدی: ارتش پاکستان در حال آموزش نیروهای مسلح قطر است، پاکستانی ها مردمی شجاع هستند
کد خبر :1975207244

16:00 1399/05/24


برچسب ها : پاکستان و قطر,

روز گذشته دیداری میان شهریار خان آفریدی وزیر کشور پاکستان و شیخ سعود بن عبدالرحمن التهانی سفیر قطر انجام و طرفین علاوه بر رایزنی در مورد روش های تقویت روابط دوجانبه، به گفتگو در مورد سایر موضوعات مورد علاقه مشترک پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| روز گذشته دیداری میان شهریار خان آفریدی وزیر کشور پاکستان و شیخ سعود بن عبدالرحمن التهانی سفیر قطر انجام و طرفین علاوه بر رایزنی در مورد روش های تقویت روابط دوجانبه، به گفتگو در مورد سایر موضوعات مورد علاقه مشترک پرداختند.

وزیر کشور پاکستان در این دیدار با بیان اینکه دو کشور به تلاش های خود برای کمک به پناهندگان کشور های جنگ زده و در تنش ادامه خواهند داد، نحوه کمک قطر به مهاجران سوریه در ترکیه را مورد ستایش قرار داد و گفت: پاکستان از 40 سال گذشته درحال برآورده کردن ضروریات پناهندگان افغانستان بوده و ما می دانیم که این میزبانی به چه اندازه دشوار است. مرز مشترک طولانی میان پاکستان و افغانستان وجود دارد و تعداد زیادی از کارگران و دانشجویان این کشور مقیم پاکستان هستند. علاوه بر پناهندگان نیز 12 میلیون افراد خارج شده از کشور شان وجود دارند که به کمک و پشتیبانی جهان مرفه نیازمندند.

وی افزود: زمانی که ما از انسانیت صحبت می کنیم، لازمه آن کمک به نیازمندان است و نزدیک به 45 هزار کشمیری که دولت اشغالگر و غیر قانونی هند آنها را از خانه و کاشانه شان بیرون رانده است در پاکستان زندگی می کنند و به کمک ما نیاز دارند. عمران خان نخست وزیر پاکستان علاوه بر نخست وزیر قطر، به رهبری این کشور نیز علاقه ویژه ای داشته و آنها را مورد ستایش قرار می دهد.

شهریار خان آفریدی در ادامه گفتگوی دوستانه، کمک های قطر به دولت لبنان را اقدامی جدی برای کمک به امت مسلمان تلقی کرد و افزود: روابط پاکستان و قطر روز به روز تقویت خواهند یافت.

سفیر کشور قطر نیز کشورش را خانه دوم برای اتباع پاکستانی توصیف کرد و اظهار داشت: قطر ظرفیت نیروی کار ورودی از پاکستان را که سهم ویژه ای در رشد و توسعه قطر دارند را به دو برابر افزایش داده است. مارضایتمند به افزایش سرمایه گذاری در پاکستان هستیم و پاکستانی ها افرادی شجاع هستند، درحالیکه ارتش پاکستان در حال آموزش نیرو های مسلح قطر است. همچنین مربیان پلیس نیز فعالیت خوبی انجام می دهند.

وی افزود: ما می خواهیم با مختص کردن بودجه ای برای کمک به قربانیان کرونا، با بازدید از بیمارستان ها به افراد فقیر کمک کنیم. آژانس های قطر در زلزله سال 2005 نیز به مردم آزاد جمون و کشمیر و خیبر پختون خوا کمک کرده بودند.

ارسال نظر

 
1