خبر فوری

 
 
سفیر قرقیزستان در پاکستان: بازار قرقیزستان به روی تجار پاکستانی باز و سرمایه گذاری در قرقیزستان سود آور است
کد خبر :1401572382

14:58 1399/12/10


برچسب ها : اتاق بازرگانی لاهور, پاکستان, پاکستان و قرقیزستان, تجارت, سفیر قرقیزستان,

ایرک بیشم بیو سفیر قرقیزستان در اسلام آباد با حضور در اتاق بازرگانی و صنایع لاهور، طی گفتگو با طارق مصباح رئیس اتاق بازرگانی لاهور، گفت: بازار قرقیزستان به روی تجار پاکستانی باز است و سرمایه گذاری در قرقیزستان سودآور؛


لاهور: به گزارش راز نیوز| ایرک بیشم بیو سفیر قرقیزستان در اسلام آباد با حضور در اتاق بازرگانی و صنایع لاهور، طی گفتگو با طارق مصباح رئیس اتاق بازرگانی لاهور، گفت: بازار قرقیزستان به روی تجار پاکستانی باز است و سرمایه گذاری در قرقیزستان سودآور؛ تجار پاکستانی طی همکاری و مشارکت با تاجران قرقیزستان، می توانند سرمایه گذاری در بخش های دارویی، برنج، کشاورزی، آموزش، گردشگری و سایر بخش ها را ارتقاء دهند.

وی با اذعان به اینکه کشور قرقیزستان در عرصه داروسازی زیاد پیشرفت نکرده است، بیان داشت که شرکت های داروسازی پاکستان باید از این بخش استفاده بهینه را کنند. قرقیزستان به روابط خود با پاکستان اهمیت بسزایی می دهد و خواستار تقویت بیشتر آن نیز است. پرواز های مستقیم و مستقل میان دو کشور، باعث رشد بخش های تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری می شود. پاکستان می تواند با استفاده قرقیزستان به عنوان یک باب برای ورود به بازار های اروپا، به نحو عالی از بستر جی اس پی پلاس نهایت استفاده را کند. قرقیزستان می خواهد با استفاده از بنادر گوادر و کراچی با کشور های آسیای میانه روابط برقرار کند و از طریق سی پیک، از پیشرفت های صورت گرفته استفاده کند. وی در پاسخ به یک سوال مطرح شده توسط رئیس اتاق لاهور، گفت: هیچگونه محدودیتی برای بازرگانان پاکستانی در قرقیزستان وجود ندارد، آنها به صورت انفرادی یا گروهی می توانند سرمایه گذاری انجام دهند .

طارق مصباح رئیس اتاق لاهور ضمن ابراز تشکر از سفیر کشور قرقیزستان بابت همکاری خوب همیشگی با این بخش، گفت: میان دو کشور تجارت کالاهای محدودی وجود دارد، باید برای افزایش تجارت، محصولات جدیدی را معرفی کرد. وی افزود: صادرات پاکستان به قرقیزستان تنها 2.17 میلیون دلار است، باید به منظور تقویت تجارت دوطرفه، اقدامات جدی انجام شود. وی گفت که پاکستان می خواهد صادرات خود به قرقیزستان را در زمینه های دارویی، پارچه های ارزشمند، محصولات کشاورزی، ابزار جراحی، تجهیزات ورزشی و سایر بخش ها ارتقاء دهد.

ارسال نظر

 
1