خبر فوری

 
سفیر عربستان سعودی: عربستان به همکاری های اقتصادی و اجتماعی با پاکستان ادامه خواهد داد
کد خبر :2055946875

14:11 1400/04/08


برچسب ها : اسد قیصر, اقتصاد, پاکستان و عربستان سعودی, تجارت, رئیس مجلس ملی پاکستان, سخنگوی مجلس ملی پاکستان, سفیر عربستان سعودی, گسترش همکاری, نواف بن سعید المالکی,

نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد با حضور در ساختمان پارلمان با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار کرد و گفت: عربستان سعودی به همکاری خود در بخش های اجتماعی و اقتصادی با پاکستان، ادامه خواهد داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد با حضور در ساختمان پارلمان با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار کرد.

اسد قیصر در این نشست دوجانبه ضمن برجسته سازی روابط عمیق برادرانه میان پاکستان و عربستان سعودی، آنها را استوار بر مبنای مستحکم اعتماد متقابل، فرهنگ، برادری و تاریخ عنوان کرد و افزود: پاکستان با تقویت همکاری های اقتصادی، اجتماعی و پارلمانی، خواستار افزایش و استحکام بیشتر روابط موجود فیمابین است.

وی افزود: مردم پاکستان وابستگی عمیقی به حرمین شریفین دارند و عربستان سعودی را خانه خود تصور می کنند. او عملکرد خادمین حرمین شریفین جهت همبستگی امت اسلامی را ستود و گفت: عربستان سعودی برای برپایی صلح در منطقه، همواره نقش مثبت ایفا کرده است.

سخنگوی مجلس ملی در ادامه گفتگوی خود با سفیر عربستان سعودی ضمن ستودن همکاری های اقتصادی و اجتماعی عربستان درقبال پاکستان، خاطر نشان ساخت که فرصت های زیاد همکاری میان دو کشور در بخش های اقتصادی و تجاری وجود دارد که می توان برای رفاه و توسعه دو کشور آنها را روی کار آورد. وی ضمن تاکید بر گسترش همکاری های پارلمانی و اینکه اعضای پارلمان های دو کشور می توانند در توسعه روابط فیمابین نقش کلیدی ایفا کنند، افزود: تبادل هیئت های پارلمانی باعث فراهم شدن فرصتی جهت استفاده از تجربیات توسط اعضای پارلمان ها و گسترش هماهنگی می شود.

اسد قیصر طی صحبت در مورد روند درحال افزایش اسلامی هراسی در غرب، آن را چالشی بزرگ عنوان کرد و گفت: باید به مقابله با آن بپردازیم، و ضروری است برای مطرح کردن هویت حقیقی اسلام در جهان، استراتژی مشترک اتخاذ کنیم. وی از دولت عربستان سعودی بابت فراهم کردن تسهیلات برای پاکستانی های مقیم عربستان تشکر کرد.

نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی، گفت: عربستان به روابط برادرانه و دوستانه خود با پاکستان اهمیت ویژه ای می دهد و پاکستان را دوست مخلص و برادر خود می داند. پارلمان های دو کشور می توانند در گسترش تعاملات نقش مهمی ایفا کنند. وی ابراز اطمینان کرد که عربستان سعودی به همکاری خود در بخش های اجتماعی و اقتصادی با پاکستان، ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

 
1