خبر فوری

 
 
سفیر عربستان سعودی: در حال همکاری با مقامات پاکستانی در خصوص پرونده قتل دیپلمات خود هستیم
کد خبر :480135870

16:13 1400/11/06


برچسب ها : ایران, پاکستان, پاکستان و عربستان, پرونده, تیم تحقیقات ویژه, دیپلمات عربستان, رایزنی, سفیر عربستان سعودی, مظنون به تروریست, نواف بن سعید المالکی, نواف بن سعید عبدالمالکی,

طبق گفته نشریه الشرق الاوسط، سفیر عربستان در این باره اظهار داشت: مقامات پاکستان اطلاعات و مدارک مربوط به حضور عاملان قتل حسن القحطانی در ایران را با ما در میان گذاشته اند، ما در حال همکاری با مقامات پاکستانی برای بازداشت و بازگرداندن مظنونین این پرونده هستیم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد جزئیاتی از درخواست مقامات پاکستانی از ایران برای تحویل عاملان قتل القحطانی دیپلمات سعودی را تشریح کرد.
طبق گفته نشریه الشرق الاوسط، سفیر عربستان در این باره اظهار داشت: مقامات پاکستان اطلاعات و مدارک مربوط به حضور عاملان قتل حسن القحطانی در ایران را با ما در میان گذاشته اند، ما در حال همکاری با مقامات پاکستانی برای بازداشت و بازگرداندن مظنونین این پرونده هستیم.
وی افزود: سازمان مربوطه عربستان بلافاصله پس از قتل دیپلمات سعودی این موضوع را تحت بررسی دارد و هرگونه همکاری لازم برای دستیابی به عدل و انصاف را داشته است.
المالکی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه عربستان در کنار مقامات امنیتی پاکستان تحقیقات مربوطه را تحت نظر دارد.
وی تصریح کرد: نمایندگان سازمان های مربوطه و اعضای کمیته سعودی دو ماه قبل وارد اسلام آباد شدند. آنان در جریان این سفر با اعضای کمیته های مختلف وزارت کشور، وزارت امور خارجه، سازمان اطلاعات و دیگر سازمان و نهادهای پاکستان دیدار و رایزنی داشتند.
لازم به ذکر است به دنبال بی نتیجه بودن تلاش های صورت گرفته در خصوص پرونده قتل دیپلمات سعودی، نوامبر سال گذشته مقامات پاکستانی تیم ویژه تحقیقات برای بررسی دقیق تر این پرونده تشکیل دادند.
عمر شاهد حامد معاون بازرس کل مبارزه با تروریسم در پاکستان در این باره خبر داد این تیم ویژه در حال بررسی اطلاعات نتیجه بخش که از سوی نهادهای امنیتی گردآوری شده است می باشد.
طبق ادعای خبرگزاری عرب نیوز در میان اطلاعات پرونده مذکور، درخواست ارسال شده به مقامات ایرانی نیز مشاهده شده است.
در متن این درخواست به مقامات ایرانی اعلام شده است که مظنونین پرونده به نام های علی مستحسان، رضا امام و سید وقار احمد در فعالیت های تروریستی همچون ترور هدفمند نقش دارند.
طبق گفته رسانه های پاکستان در درخواست ارسالی به مقامات ایرانی در ماه نوامبر اطلاعات و مستندات گردآوری شده نیز ضمیمه گردید تا بتوان در جهت بازداشت عاملان قتل دیپلمات سعودی از تهران کمک گرفت.
لازم به ذکر است حسن القحطانی دیپلمات عربستانی در کنسولگری این کشور در شهر کراچی در سال ۲۰۱۱ میلادی هدف حمله تروریستی قرار گرفت.
راکبان مسلح یک دستگاه موتورسیکلت بلافاصله پس از حمله به خودروی حامل دیپلمات سعودی پا به فرار گذاشتند.
مقامات پاکستانی معتقدند مظنونین این پرونده از پاکستان به سوی ایران گریخته و در آنجا پناهنده شده اند.

 

بخوانید: تشکیل تیم تحقیقات ویژه برای برسی قتل دیپلمات عربستان در کراچی

ارسال نظر

 
1