خبر فوری

 
 
سفیر ایران در پاکستان: تلاش پاکستان در سطح دیپلماتیک برای مقابله با خطر اسلام هراسی ستودنی است
کد خبر :1434433647

12:55 1401/04/31


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, تهران, حقوق بشر, روابط دوجانبه, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان, وزیر حقوق بشر,

سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد روز پنجشنبه 30 تیر با ریاض حسین پیرزاده وزیر حقوق بشر پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد روز پنجشنبه 30 تیر با ریاض حسین پیرزاده وزیر حقوق بشر پاکستان دیدار کرد. در این دیدار به همراه افضل لطیف معاون وزیر، دیگر افسران عالی رتبه این وزارت نیز حضور داشتند.

وزیر حقوق بشر پاکستان در این نشست ضمن استقبال و عرض خوش آمدید به سفیر ایران، با اشاره به روابط مبتنی بر 7 دهه میان دوکشور، آنها را خوشایند خواند.

وی بر فرصت های فوق العاده برای همکاری بین دو کشور همسایه تاکید کرد و گفت: مردم پاکستان به دلیل امکانات و استقبال گرم ایران از زائران در مرز تفتان، احترام خاصی برای ایران قائل هستند. ما از آموزش های پیامبر خودمان، در زمینه حقوق بشر خط می گیریم. او همچنین به دولت ایران به دلیل ایستادگی و مبارزه در برابر دهه ها تحریم های تبلیغاتی و اقتصادی غرب و آمریکا، تبریک گفت.

سفیر ایران در این میان ضمن اظهار آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت همکاری با پاکستان در زمینه های حقوق بشر و بخش قضایی، گفت: توجه ویژه دولت ایران بر مسئله حقوق زنان و توانمندسازی زنان است. وی ضمن تاکید بر ضرورت روابط اقتصادی مستحکم و تجاری و تبادل زندانیان، از وزیر حقوق بشر پاکستان برای شرکت در نشستی که قرار است با محوريت حقوق بشر در ايران برگزار شود دعوت به عمل آورد. همچنين در حاشيه اين نشست، ‌قرار شد طرفين در زمينه افزايش همكاري ها نيز اجلاسی برگزار كنند.  

سید محمد علی حسینی ضمن برجسته سازی اهمیت همکاری کشورهای اسلامی در رابطه با اسلام هراسی و توهین مذاهب، تلاش پاکستان در سطح دیپلماتیک برای مقابله با خطر اسلام هراسی را مورد ستایش قرار داد.

ارسال نظر

 
1