خبر فوری

 
 
سفیر ایران در اسلام آباد: نمایشگاه تجاری پاکستان-ایران موجب ارتقای فرصت های تجاری و سرمایه گذاری متقابل می شود
کد خبر :1397472656

11:14 1401/06/03


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, تهران, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سفارتخانه ایران, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان, سناتور مشاهد حسین, سید محمد علی حسینی, نمایشگاه,

سفیر ایران در اسلام آباد روز چهارشنبه 2 شهریور در مراسم آغاز به کار نمایشگاه تجاری پاکستان-ایران، گفت: نمایشگاه تجاری پاکستان-ایران موجب ارتقای فرصت های تجاری و سرمایه گذاری متقابل می شود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نمایشگاه تجاری در اسلام آباد پایتخت پاکستان زیر نظر سفارت ایران در اسلام آباد و با حمایت صندوق نوآوری و وزارت کار و رفاه ایران در حال برگزاری است.

سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد روز چهارشنبه 2 شهریور در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه، در سخنرانی خود گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه تجاری پاکستان-ایران، افزایش همکاری های متقابل در بخش های تجارت، سرمایه گذاری و صنعت می باشد. برگزاری چنین نمایشگاه ها و کنفرانس هایی در نزدیک تر کردن جوامع تجاری دو کشور کمک خواهند کرد. 33 شرکت از ایران در این نمایشگاه سه روزه شرکت می کنند که 11 شرکت دانش بنیان در زمینه علم و فناوری و اختراعات فعالیت می کنند.

وی در ادامه با بیان جزئیات بیشتر از شرکت های حاضر در نمایشگاه، گفت: شرکت های مختلف ایرانی از جمله از بخش های غذا و شیر، مخابرات، فناوری اطلاعات، فرش، اقلام آشپزخانه و شرکت های مبتنی بر علم و فناوری در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین شرکت های مختلف پاکستانی از جمله از بخش های پارچه، صنایع دستی، جواهرات و غیره نیز حضور دارند.

سفیر ایران، اظهار داشت که اخیرا مذاکراتی در زمینه توسعه روابط تجاری متقابل انجام شده است که در نتیجه این مذاکرات قرار داد هایی در 4 زمینه مختلف بین دوکشور به امضا رسیده اند.

 

 

در این بین سناتور مشاهد حسین سید رئیس بخش دموکراسی مجلس سنای پاکستان گفت: روابط اقتصادی، تجاری و دیپلماتیک پاکستان و ایران در حال رسیدن به قله های جدیدی هستند و دو کشور درحال پیشرفت در روابط دوجانبه می باشند. کار بر روی پروژه خط گازی پاکستان-ایران نیز به مرحله نهایی خواهد رسید که این امر باعث تقویت همکاری های دوجانبه در بخش انرژی می شود و نیاز پاکستان در زمینه انرژی تامین خواهد شد. پاکستان و ایران نقش بسیار مهمی در یکپارچگی تجاری و اقتصادی منطقه ای دارند که باعث ارتقای تجارت منطقه می شود. وی تاکید کرد که برگزاری این نمایشگاه باعث ظهور روابط عمیق تجاری و اقتصادی میان دو کشور می شود که تاثیرات کلیدی در تجارت منطقه ای به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1