خبر فوری

 
سفیر ایران در اسلام آباد: آغاز جنگ داخلی در افغانستان اوضاع خطرناکی را در پی خواهد داشت
کد خبر :329400419

12:08 1400/04/18


برچسب ها : ایران و افغانستان, پاکستان و ایران, دولت افغانستان, روند صلح افغانستان, سفیر ایران در پاکستان, سید محمد علی حسینی, طالبان افغانستان, مذاکرات صلح افغانستان,

سفیر ایران در اسلام آباد با بیان اینکه آغاز جنگ داخلی در افغانستان اوضاع خطرناکی را برای منطقه در پی خواهد داشت گفت: طالبان افغانستان به عنوان یکی از طرف های قدرت در این کشور می تواند نقش ویژه ای در برپایی صلح در افغانستان ایفا نماید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر ایران در اسلام آباد با بیان اینکه آغاز جنگ داخلی در افغانستان اوضاع خطرناکی را برای منطقه در پی خواهد داشت گفت: طالبان افغانستان به عنوان یکی از طرف های قدرت در این کشور می تواند نقش ویژه ای در برپایی صلح در افغانستان ایفا نماید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد در گفتگو با شبکه خصوصی خبری جیو نیوز ابراز داشت: دیدار هیئت طالبان و هیئت نمایندگان دولت افغانستان با وزیر امور خارجه ایران در فضایی مثبت و صمیمی صورت گرفت.

وی افزود: آمریکا پیش از این گروه تروریستی داعش را در سوریه و عراق پرورش داد و اکنون همان داعش را به افغانستان منتقل نموده است، هزینه هایی که آمریکا برای ساز و سامان جنگی در افغانستان صرف نموده است چنانچه برای دیپلماسی صلح هزینه می کرد صلح در افغانستان برقرار بود.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: جنگ گزینه حل مسئله افغانستان نیست بلکه این مسئله باید از طریق راهکار سیاسی حل و فصل گردد، افغانستان با تهدید جنگ داخلی روبرو است که وضعیت خطرناکی را ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1