خبر فوری

 
 
سفیر ایران: اعاده همکاری در بخش بانکی بین پاکستان و ایران، تمایل طولانی مدت هر دو کشور است
کد خبر :513490949

16:59 1398/12/11


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع لاهور, اتاق بازرگانی و صنعت تهران, پاکستان و ایران, تجارت, سفیر ایران,

سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد، طی سخنرانی در بازدید از اتاق بازرگانی و صنعت لاهور به دعوت رسمی این اداره و دیدار با افسران آن، گفت: اعاده همکاری در بخش بانکی بین پاکستان و ایران، تمایل طولانی مدت هر دو کشور است.


لاهور: به گزارش راز نیوز| سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد، طی سخنرانی در بازدید از اتاق بازرگانی و صنعت لاهور به دعوت رسمی این اداره و دیدار با افسران آن، گفت: اعاده همکاری در بخش بانکی بین پاکستان و ایران، تمایل طولانی مدت هر دو کشور است. وی با تاکید بر لزوم تقویت همکاری های دوجانبه در بخش تجارت و گردشگری، ابراز داشت: سازمان های تجاری خصوصی می توانند نقش کلیدی را در این زمینه ایفا کنند. ایران توانایی بالقوه ای در جهت کمک به پاکستان در زمینه حل مسائل مرتبط با انرژی را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت لاهور نیز طی سخنرانی در این نشست، اظهار داشت که پاکستان توانایی فراهم کردن برنج، گوشت، کاغذ و وسایل پزشکی برای ایران را دارد.

همچنین عرفان اقبال شیخ با تاکید بر ضرورت برپایی روابط بانکی، گفت: با اجازه دادن به بانک های ایرانی به منظور باز کردن شعبه های خود در پاکستان، باید موانع موجود در تجارت فی ما بین را برطرف کرد. وی همچنین بر رفت و آمد اتاق بازرگانی و صنعت تهران و تجار پاکستانی نیز تاکید کرد و طی ارائه پیشنهادی، گفت: وی هیئت تجار پاکستانی را برای بررسی توانایی های تجاری، به ایران خواهد فرستاد.  

در پایان، طرفین در زمینه برپایی روابط بانکی در جهت گسترش همکاری های تجاری توافق کردند.

گفتنی است در این نشست، علاوه بر شخصیت های برجسته اتاق بازرگانی و صنعت لاهور، هیئتی متشکل از بازرگانان تهران، صنعتگران، کارشناسان مواد معدنی و وزیران کشاورزی و محمد رضا ناصری سرکنسول ایران در لاهور ، حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1