خبر فوری

 
 
سفیر ایتالیا : به دنبال آغاز فصل جدیدی از روابط اقتصادی و تجاری با پاکستان هستیم
کد خبر :2125546960

11:03 1399/10/20


برچسب ها : اقتصاد, پاکستان, پاکستان و ایتالیا, تجارت, سفیر ایتالیا,

آندریاس فراریس سفیر ایتالیا در اسلام آباد در مصاحبه خبری با خبرگزاری پاکستان بیان کرد که کشورش می خواهد با مدرن کردن صنعت نساجی از طریق انتقال فناوری دوره جدیدی از روابط اقتصادی و تجاری را با پاکستان آغاز کند.


 

 
اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| آندریاس فراریس سفیر ایتالیا در اسلام آباد در مصاحبه خبری با خبرگزاری پاکستان با بیان اینکه کشورش می خواهد با مدرن کردن صنعت نساجی از طریق انتقال فناوری دوره جدیدی از روابط اقتصادی و تجاری را با پاکستان آغاز کند، گفت: اقتصاد سازگار با محیط زیست، انتقال فناوری برای صنعت نساجی، صنایع مبتنی بر کشاورزی، ساخت و ساز، بهداشت و آموزش بخشهایی هستند که می توانند همکاری های دوجانبه بین دو کشور را ارتقاء دهند. وی افزود: ایتالیا میخواهد در زمینه اقتصاد دوستدار محیط زیست، حفاظت از محیط‌زیست، اقتصاد چرخان، حفاظت و مدیریت منابع، حفاظت از اکوسیستم، حفاظت از آب و مدیریت بلایا با پاکستان همکاری داشته باشد.
 
وی در پاسخ به سوالی اظهار داشت که ایتالیا با هدف مدرنیزه سازی صنعت نساجی محلی، در دانشگاه ملی نساجی فیصل آباد یک مجموعه فناوری نساجی اخیرا ایجاد کرده است که این مرکز دارای ماشین آلات مورد استفاده در صنعت نساجی ایتالیا است.
 
سفیر ایتالیا در ادامه مصاحبه خود، با اشاره به این موضوع که دولت ایتالیا برای تاسیس این مرکز کمک مالی کرده است، اظهار داشت که برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی با پاکستان درحال تدوین طرح جدید اقتصادی هستیم. زیرا ما براین باور هستیم که ظرفیت بالایی برای افزایش تجارت در زمینه های مختلف با پاکستان وجود دارد. طرح جدید عملیاتی در کراچی و اسلام آباد خواهد بود.
وی با بیان اینکه ظرفیت افزایش حجم تجاری میان دو کشور به ارزش 5 میلیارد دلار به صورت سالانه طی سه سال آتی وجود دارد، گفت که درحال حاظر این حجم به مبلغ 1.7 میلیارد دلار است. پاکستان بیشتر منسوجات، چرم، برنج، اتانول، پنبه، غلات، نوشیدنی ها و کفش را صادر میکند. پاکستان سال گذشته از ایتالیا وارداتی به ارزش 521 میلیون دلار شامل کشتی ها، ماشین آلات، دارو، هواپیما، تجهیزات الکترونیکی، ترکیبات آلی، سنگ آهن و غیره داشته است. ایتالیا درحال حاضر در زمینه های منسوجات، چرم و سنگ مرمر درحال کمک کردن است درحالیکه لبنیات و دام، زیتون، پلاستیک، غذای فرآوری شده و ساخت و ساز بخش هایی هستند که ایتالیا میتواند به پاکستان کمک کند.

ارسال نظر

 
1