خبر فوری

 
 
سفیر افغانستان : چین ، سربازان افغانستان را آموزش خواهد داد
کد خبر :1166298734

15:30 1397/06/16


برچسب ها : آموزش, افغانستان, چین, نیروھای امنیتی,

سفیر افغانستان در چین گفت : چین سربازان افغان را برای مبارزه با داعش و طالبان درخاک خود ، تحت توافق همکاری نظامی میان دوکشور آموزش خواهد داد.


پکن : سفیر افغانستان در چین گفت : چین سربازان افغان را برای مبارزه با داعش و طالبان درخاک خود ، تحت توافق همکاری نظامی میان دوکشور آموزش خواهد داد.

جانان موسی زئی، سفیر افغانستان در چین در مصاحبه ای گفته است که، وی از چین خواستار فراهم کردن هلیکوپتر های جنگی برای نیروهای امنیتی افغانستان نیز شده است.

ناگفته نماند که پکن در ماه گذشته، این خبرها را تکذیب کرده و گفت : برای کمک به کشور همسایه جنگ زده، نیروهای چین وارد خاک آن خواهند شد.

پس از آن، چین رضایت خود مبنی بر ساخت پل در منطقه ' واخان' که مابین دوکشور افغانستان و چین قرار دارد را ابراز کرده بود. علاوه بر آن چین وعده ی فراهم کردن 2 هواپیما به منظور بررسی های پزشکی در افغانستان را نیز داده بود که درحال حاضر خدمه این هواپیما ها درحال آموزش هستند.

سفیر افغانستان در چین گفت : امیدواریم که پروژه ها و تجهیزات بیان شده به زودی در دسترس نیروهای امنیتی افغانستان قرار خواهند گرفت.
وی افزود : همچنین از چین درخواست ساخت ماشین های جنگی ، هلیکوپترهای جنگی، نظارت و صلاحیت های هوایی را نیز کرده ایم.
جانان موسی افزود، واکنش چین نسبت به درخواست هلیکوپتر مثبت بود و کابل از چین خواستار فراهم کردن تجهیزات بیان شده یا پرداخت مبلغی به کابل برای خرید تجهیزات است.
از طرفی وزارت دفاع چین نسبت به این پیام پاسخی نداده است.

فراهم کردن اسلحه افغانستان از سوی پکن، برای وی همچون رویکرد گام به گام است.

ناگفته نماند که تصمیم چین مبنی بر ارائه تسلیحات نظامی به افغانستان پس از برگزاری مذاکرات ما بین دوکشور در سال 2016 مثبت بوده است.

ارسال نظر

 
1