خبر فوری

 
Error rendering view "~/Views/widgets/LastContentwidget.cshtml": Error executing child request for handler 'System.Web.Mvc.HttpHandlerUtil+ServerExecuteHttpHandlerAsyncWrapper'.

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سردار احمد خان شکیب سفیر دولت موقت طالبان افغانستان در پاکستان طی مصاحبه مطبوعاتی با خبرگزاری عرب نیوز گفت: حکومت طالبان افغانستان در تلاش است تا مذاکرات صلح معلق میان دولت و گروه تحریک طالبان پاکستان را احیاء کند.
لازم به ذکر است گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان ماه گذشته پایان آتش بس یک ماهه تحت حمایت طالبان افغانستان را اعلام کرد و دولت پاکستان را به نقض شرایط از جمله عدم آزادی زندانیان و تشکیل کمیته های مذاکره متهم کرد.
از طرفی، رئیس روابط عمومی ارتش پاکستان گفت: عملیات مسلحانه علیه گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان پس از پایان آتش بس از سر گرفته شده است.
در همین حال، حکومت امارت اسلامی افغانستان (طالبان) در تلاش است تا دولت پاکستان و گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان را متقاعد کند که به میز مذاکره بازگردند و مسائل خود را از طریق گفتگو حل کنند.
سردار شکیب به نمایندگی از حکومت طالبان افغانستان بیان کرد: روند میانجیگری حکومت طالبان تمام نشده، و در واقع به تعویق افتاده است.
وی افزود: همانطور که تعهد داده بودیم، اجازه نخواهیم داد که از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها و منافع آنها استفاده گردد و به عهد خود عمل خواهیم کرد و اگر این موضوع با گفتگو حل نشود در آینده مشکلات زیادی برای ما در پی خواهد داشت.
سردار شکیب در پاسخ به سوالی درباره تنش بین اسلام آباد و کابل بر سر ایجاد حصار در مرز مشترک پاکستان و افغانستان گفت: افغانستان می خواهد همه مسائل را از طریق کانال های دیپلماتیک حل کند.
وی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی خدشه دار شدن روابط میان دولت های گذشته افغانستان و پاکستان، مسئله حصار کشی مرزی بود.

ارسال نظر

 
1