خبر فوری

 
 
سفیر افغانستان در اسلام آباد: مذاکرات صلح بدون حضور دولت کابل بی نتیجه خواهد بود
کد خبر :1467595932

14:25 1398/04/05


برچسب ها : سفیر افغانستان, شکرا.. عاطف, مذاکرات افغانستان,

شکر ا... عاطف مشعل سفیر افغانستان در اسلام آباد با اشاره به برگزاری نشست از صلح از سوی دولت پاکستان گفت: با کناره کشی از دولت افغانستان، مذاکرات صلح با طالبان بی‌نتیجه خواهد بود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز شکر ا... عاطف مشعل سفیر افغانستان در اسلام آباد با اشاره به برگزاری نشست از صلح از سوی دولت پاکستان گفت: با کناره کشی از دولت افغانستان، مذاکرات صلح با طالبان بی‌نتیجه خواهد بود.

بر اساس جزئیات منتشر شده شکرا... عاطف سفیر افغانستان در گفتگوی اختصاصی با شبکه بی بی سی با تعیین نمودن دولت افغانستان به‌عنوان پیش شرط اصلی برای نتیجه بخش بودن مذاکرات صلح گفت: دولت افغانستان با حمایت‌های مردمی به روی کار آمده است و هرگونه مذاکرات بدون داشتن حمایت مردمی چگونه نتیجه خیز خواهد بود؟!

وی افزود: دولت افغانستان بنابر درخواست طالبان، در روند مذاکرات صلح افغانستان در دوحه حضور نداشت، اما دولت افغانستان از طریق مقامات آمریکایی از روند این مذاکرات آگاه بود و هر دو کشور در حال فعالیت بر اساس برنامه جامع مشترک جهت برقراری صلح در افغانستان هستند.

وی در ادامه با اشاره به نشست صلح افغانستان که از سوی پاکستان در منطقه بَهوربن مری واقع در نزدیکی اسلام آباد برگزار گردیده بود گفت که در این نشست حضور یافته بود اما حضور وی به صورت رسمی و به‌منزله نمایندگی دولت افغانستان نبوده است.

وی افزود: هیچ‌گونه نماینده‌ای از سوی دولت افغانستان به‌صورت رسمی در این نشست حضور نداشتند، اما من از صمیم قلب از تمامی برگزارکنندگان این نشست سپاسگزارم.

ارسال نظر

 
1