خبر فوری

 
سفیر آلمان: حجم تجاری میان پاکستان و آلمان بیش از 3 میلیارد یورو است
کد خبر :1904131650

17:26 1398/11/15


برچسب ها : پاکستان و آلمان, تجارت, سرمایه گذاری, سفیر,

برن هارد سفیر آلمان در اسلام آباد طی گفتگو با تجار پاکستانی در اتاق تجارت و صنعت اسلام آباد، گفت: آلمان خواستار توسعه روابط تجاری با پاکستان است و حجم تجاری دوجانبه بین آلمان و پاکستان بیش از 3 میلیارد یورو است .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| برن هارد سفیر آلمان در اسلام آباد طی گفتگو با تجار پاکستانی در اتاق تجارت و صنعت اسلام آباد، گفت: آلمان خواستار توسعه روابط تجاری با پاکستان است و به این منظور به زودی دو هیئت بخش آب و فاضلاب و بخش کشاورزی طی سفری به پاکستان با همتایان خود به منظور ارزیابی مشارکتهای تجاری دیدار خواهند کرد. حجم تجاری دوجانبه بین آلمان و پاکستان بیش از 3 میلیارد یورو است درحالیکه تراز تجارت به نفع پاکستان است. بیشتر صادرات پاکستان محصولات نساجی، چرم و لوازم جانبی به آلمان است، درحالیکه اسلام آباد برای صادرات محصولات بیشتر باید تلاش کند.

سفیر آلمان با تاکید بر لزوم شرکت، شرکت های دو کشور در نمایشگاه ها برای افزایش تجارت، ابراز داشت : 280 شرکت پاکستانی در نمایشگاه جهانی امسال در فرانکفورت آلمان شرکت کردند، که این یک رکورد است.

محمد احمد وحید رئیس اتاق تجارت و صنعت اسلام آباد، با ارائه گزارشی از فرصت های موجود برای سرمایه گزاری در پاکستان، گفت: آلمان از فناوری پیشرفته ای برخوردار است، بنابراین با انتقال فن آوری سرمایه گذاری آلمانی سعی در سرمایه گذاری مشترک در پاکستان کند که این امر موجب توسعه محصولات ارزش افزوده و ترویج صادرات می شود. پاکستان دسترسی آسان به بازار آسیای میانه ارائه می دهد، درحالی که سی پیک فرصت های جدیدی را برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد کرده است، بنابراین سرمایه گذاران آلمانی سعی در استفاده از این فرصت ها را داشته باشند.

ارسال نظر

 
1