خبر فوری

 
 
سفیر آذربایجان: آذربایجان برنج وارداتی از پاکستان را از عوارض گمرکی معاف کرد
کد خبر :373931701

11:50 1402/01/12


برچسب ها : برنج, پاکستان و آذربایجان, تجارت دوطرفه, روابط دوجانبه, سفیر آذربایجان, گمرک,

خضر فرهادوف سفیر آذربایجان در اسلام آباد طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد گفت: براساس دستور رئیس جمهور آذربایجان، واردات برنج از پاکستان از عوارض گمرکی معاف شده است، بنابراین بازرگانان پاکستان باید از این تسهیلات نهایت استفاده را ببرند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خضر فرهادوف سفیر آذربایجان در اسلام آباد طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد و دیدار با جامعه تجاری و مقامات این اتاق، با بیان اینکه آذربایجان، کشورهای پاکستان و ترکیه را از دوستان خاص خود می داند و باید بیش از پیش روابط دوجانبه تجاری را تقویت کرد، گفت: تجارت دوطرفه آذربایجان و ترکیه حدود 6 میلیارد دلار می باشد و به دنبال ارتقاء حجم تجارت با پاکستان نیز به همان مقدار هستیم که این امر به نفع دو کشور می باشد.

سفیر آذربایجان در ادامه اظهارات خود خاطر نشان ساخت که آغاز پرواز های مستقیم شرکت هواپیمایی پاکستان PIA به آذربایجان در سال 2022 میلادی، منجر به افزایش سه برابری تجارت فیمابین شد و به زودی شرکت هواپیمایی آذربایجان هم پرواز های مستقیم خود به لاهور، کراچی و اسلام آباد را آغاز خواهد کرد که این امر باعث تعمیق بیشتر روابط تجاری میان دو طرف می شود. وی بیان داشت که همچنین درحال بررسی آغاز پروازهای مستقیم با مراکز صنعتی و صادراتی پاکستان هم هستیم.

 خضر فرهادوف، گفت: براساس دستور رئیس جمهور آذربایجان، واردات برنج از پاکستان از عوارض گمرکی معاف شده است، بنابراین بازرگانان پاکستان باید از این تسهیلات نهایت استفاده را ببرند. دو کشور پاکستان و آذربایجان به منظور افزایش همکاری های میان دو طرف در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، انرژی، تجارت، بانک، آی تی، گردشگری، حمل و نقل و بهداشت کارگروه هایی تحت کمیسیون وزارتی مشترک تشکیل داده اند. این اتاق بازرگانی باید در شناسایی شرکت های واجد شرایط برای این کارگروه ها همکاری کند تا بخش خصوصی بتواند نقش فعالی در ارتقای همکاری های دوجانبه در این زمینه ها بین دو کشور داشته باشد.

احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق تجارت و صنعت اسلام آباد، اظهار داشت: تجارت دوجانبه با پتاسیل واقعی دوکشور مطابقت ندارد، بنابراین نیاز است که هردو کشور راه های جدیدی برای بهبود تجارت متقابل بیابند.

وی خاطر نشان ساخت که ضروری است به منظور تقویت مناسبات دوجانبه تجاری، روابط مستحکمی میان بخش های خصوصی برقرار شود. وی با بیان اینکه پاکستان و آذربایجان در زمینه کالاهای محدود بایکدیگر تجارت می کنند که یکی از دلایل اصلی کاهش مبادلات تجاری است، تاکید کرد که هردو کشور برای دستیابی به نتایج سودمندتر باید کالاهای بیشتری را با یکدیگر مبادله کنند.

ارسال نظر

 
1