خبر فوری

 
 
سفره سحر و افطار حضرت امام حسن(ع) بهانه ای برای وحدت بین الادیان در شهر کراچی
کد خبر :910667963

03:34 1398/03/13


برچسب ها : JDC, بنیاد خیریه جی دی سی, کراچی,

این ضیافت که به منظور اطعام نیازمندان و روزه داران در شهر کراچی آغاز به کار نمود، پس از استقبال بی نظیر و با شکوه مردم اعم از شیعه و سنی، اکنون به محلی برای نمایش مظهر وحدت بین المذاهب و بین الادیان در پاکستان و به ویژه شهر کراچی تبدیل گشته است.


کراچی: به گزارش راز نیوز از شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان، بنیاد خیریه JDC یکی از انجمن های خیریه فعال شیعه از ابتدای آغاز ماه مبارک رمضان با کمک خیرین و کمک های مردمی توانست خوان ضیافت افطار و سحر را در شهر کراچی و با نام سفره امام حسن(ع) برپا نماید و روزانه نزدیک به 20 الی 25 هزار نفر از مردمان روزه دار از اقشار و مذاهب مختلف را در هر وعده افطار و سحر پذیرا باشد.

این ضیافت که به منظور اطعام نیازمندان و روزه داران در شهر کراچی آغاز به کار نمود، پس از استقبال بی نظیر و با شکوه مردم اعم از شیعه و سنی، اکنون به محلی برای نمایش مظهر وحدت بین المذاهب و بین الادیان در پاکستان و به ویژه شهر کراچی تبدیل گشته است.

اکنون با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان به روزهای پایانی خود و فرارسیدن عید سعید فطر، مردم پاکستان همانند رسم دیرینه خود با خرید لباس و پوشاک جدید، خود را برای برپایی هرچه با شکوه تر عید فطر آماده می کنند.

اما در این میان افرادی نیز هستند که علاوه بر خرید لباس و پوشاک برای خود، به فکر نیازمندان و افراد بی بضاعت هستند و هرکدام در حد توان خود، با خرید مقادیری لباس، کفش، النگو، حناء و اسباب بازی سعی می کنند تا افراد بی بضاعت نیز به ویژه کودکان و زنان همچون دیگر مردمان به برگزاری عید بپردازند.

در این میان افراد متعددی از ساکنان شهر کراچی و دیگر مناطق پاکستان و حتی اقصی نقاط جهان اعم از شیعه، سنی، مسیحی و هندو با مقادیر زیادی لباس، کفش، النگو، حناء و اسباب بازی در محل ضیافت بنیاد خیریه JDC حضور یافته و آن را تحویل این بنیاد می دهند تا مسئولان JDC بر حسب تشخیص و صلاح دید خود ، محصولات دریافت شده را میان مردم مناطق فقیر نشین تقسیم نمایند.

علاوه بر این موضوع، حضور شخصیت های معروف سیاسی، مذهبی، هنری و ورزشی باعث جلوه ویژه این ضیافت در انظار عمومی و شبکه های اجتماعی گردیده است و تاکنون شخصیت های سرشناس متعددی در این جمع حضور یافته اند و این اقدام بنیاد شیعه JDC را تحسین نموده و آن را گام مثبت و موثری جهت نشر پیغام صلح و دوستی در میان اقشار مختلف مردم پاکستان به خصوص شهر کراچی دانسته اند.

در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، حضور مفتی نعیم شخصیت سرشناس مذهبی پاکستان و رهبر بلندپایه فرقه دیوبند در این جمع باعث توجه بیش از پیش رسانه های محلی و فعالان شبکه های اجتماعی به این موضوع گردیده است.

به اعتقاد فعالان رسانه های اجتماعی، برای نخستین مرتبه یک شخصیت بلندپایه فرقه دیوبند(وهابی) در محفل تدارک دیده شده از سوی شیعیان حضور یافته است و حضور مفتی نعیم در محل این ضیافت که به نام سفره حضرت امام حسن(ع) شناخته می شود تمامی دیوارهای ایجاد شده میان مذهب شیعه و فرقه دیوبند اهل سنت را شکسته است.

مفتی نعیم پس از حضور در این ضیافت، در گفتگو با خبرنگاران رسان های محلی اظهار داشت: باعث خوشحالی و شادی است که جمعیتی را مشاهده می‌کنم که هیچگاه  تاکنون ضیافتی را با این عظمت و شکوه ندیده ام، من پیش از این تنها نام آقای ظفر عباس را شنیده بودم، من نام ایشان را از زبان جنید جمشید شنیده ام، وی به من گفته بودند که قصد دارند با همکاری آقای ظفر عباس و بنیاد خیریه شان،فعالیتی را برای جمع آوری زباله از سطح شهر و جنبش نظافت در کراچی را راه اندازی نمایند.

وی گفت: اکنون پس از حضور در این جمع و مشاهده فعالیت این بنیاد برای تمام مردمان روزه دار باعث خوشحالی و خرسندی بنده شده است، علاوه بر موضوع اطعام مردم در وعده های سحر و افطار، نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که پیروان مذاهب و فرقه های مختلف در این جمع حضور دارند، و این ضیافت با همکاری مردم از مذاهب مختلف تدارک دیده شده است.

وی افزود: من معتقدم چنانچه این فعالیت ها ادامه داشته باشد فرقه گرایی و افراط گرایی در پاکستان خاتمه خواهد یافت و در حال حاضر نیز تا میزان قابل توجهی کاهش یافته است و همچون گذشته نیست که پیروان فرقه های شیعه، بریلوی و دیوبندی در حال جنگ و نزاع با یکدیگر باشند و قدرت‌های استکباری در حال سوء استفاده از این اختلافات باشند، اختلاف میان مذاهب مختلف اسلام باعث شده قدرت‌های باطل و کفر بیش از پیش قدرتمند شوند.

وی خاطر نشان کرد: این تلاش های آقای ظفر عباس و تیم کاری وی بوده است که توانسته هزاران نفر از مردم آن روزگار را مورد اطعام قرار دهد این اقدام علاوه بر آنکه باعث اطعام افراد نیازمند شده است به کاهش افراط گرایی و اختلاف میان شیعه و سنی کمک نموده است.

ارسال نظر

 
1