خبر فوری

 
سفرای کشورهای برونئی، الجزایر، یونان، موریتانی و آلبانی استوارنامه های خود را تقدیم رئیس جمهور پاکستان کردند
کد خبر :277956053

10:41 1400/11/21


برچسب ها : پاکستان و آلبانی, پاکستان و الجزایر, پاکستان و برونئی, پاکستان و موریتانی, پاکستان و یونان, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سفرای خارجی, سفیر یونان, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

سفرا و مسئولین کمیسیون های عالی کشورهای برونئی، الجزایر، یونان، موریتانی و آلبانی در مراسم های جداگانه با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و استوارنامه های خود را تقدیم وی کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفرا و مسئولین کمیسیون های عالی کشورهای برونئی، الجزایر، یونان، موریتانی و آلبانی در مراسم های جداگانه با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و استوارنامه های خود را تقدیم وی کردند.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی بخش مطبوعاتی ریاست جمهوری پاکستان، پینگران عبدالصمد ابن پینگران حاجی میتاسان کمیساریای عالی برونئی، ابراهیم رومانی سفیر الجزایر، کستانتینوس مواتسوس سفیر یونان، محمد والباه سفیر موریتانی و کستریت روبو سفیر آلبانی به صورت جداگانه با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان دیدار و استوارنامه های خود را به وی ارائه کردند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در دیدار با این سفرا با عرض تبریک به آنان برای انتصاب به عنوان سفیر کشورهای متبوع خود در اسلام آباد ابراز امیدواری نمود این سفرا در دوران حضور خود در پاکستان نقش خود را برای تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه با کشورهای خود ایفا کنند.

وی افزود: پاکستان اهمیت ویژه ای برای مناسبات با کشورهای دوست خود قائل است و ما خواهان توسعه روابط و همکاری های خود با این کشورها در زمینه های اقتصادی، تجاری و فرهنگی هستیم.

رئیس جمهور پاکستان خاطرنشان کرد: تسهیل تجارت و سرمایه گذاری در پاکستان به ترغیب سرمایه گذاران خارجی جهت حضور در بخش های مختلف پاکستان منجر خواهد شد. پاکستان توجه خود را بر استفاده از موقعیت ژئواکونومیک منحصر به فرد خود برای توسعه اقتصادی متمرکز کرده است. پاکستان خواهان افزایش حجم تجارت با کشورهای دوست به ویژه توسعه صادرات به این کشورهاست، همکاری نتیجه بخش و گسترده با کشورهای دوست نیازمند تشکیل چارچوب اداری است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با سفرای کشورهای مختلف خارجی با اشاره به مسئله کشمیر و اقدامات ضد انسانی هند در این منطقه تصریح کرد: جامعه جهانی باید هند را برای پاسخگو بودن نسبت به اقدامات خود تحت فشار قرار داده و نسبت به حل مسئله کشمیر مطابق با قطعنامه های شورای امنیت کمک نمایند.

عارف علوی همچنین این سفرا را از وضعیت بحرانی اسف بار در افغانستان آگاه ساخت و گفت: جامعه جهانی برای نجات مردم افغانستان از فاجعه انسانی وارد عمل شود.

ارسال نظر

 
1