خبر فوری

 
سفر پومپیو به لبنان برای کاهش قدرت ایران در منطقه
کد خبر :113002532

20:04 1397/12/25


برچسب ها : آمریکا, اسرائیل, ایران, حزب الله, لبنان,

یکی از افسران عالی رتبه آمریکایی هدف از سفر های مائیک پومپیو وزیر امور خارجه ایالات متحده به اسرائیل، لبنان و کویت را کاهش قدرت ایران در منطقه و جلوگیری از گسترش نیروهای نظامی آن در یمن، عراق، سوریه و لبنان قلمداد کرده است.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از العربیه، یکی از افسران عالی رتبه آمریکایی هدف از سفر های مائیک پومپیو وزیر امور خارجه ایالات متحده به اسرائیل، لبنان و کویت را کاهش قدرت ایران در منطقه و جلوگیری از گسترش نیروهای نظامی آن در یمن، عراق، سوریه و لبنان قلمداد کرده است.
وزارت خارجه ایالات متحده نیز در این رابطه اظهار داشت که مائیک پومپیو در سفر به اسرائیل، به جاهای دیگری نیز سفر خواهد کرد.
گفته می شود که این بیانیه وزارت امور خارجه اشاره ای مستقیم به بازدید های پومپیو از مرز ها، جولان و لبنان است. نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو در چنین سفرهایی، مقامات دیگر کشورها را همراهی و از آنها خواستار جلوگیری از خطرات احتمالی ایران علیه اسرائیل می شود.

برخلاف نتانیاهو، آمریکا درصدد آن است تا به اسرائیل، لبنان و جولان بقبولاند که در نزد او، تمامی لبنان در نگاه حزب الله قرار نمی گیرد. دولت ترامپ، برای شهروندان لبنانی و حزب الله تفاوت قائل است.
قبل از این نیز مائیک پومپیو طی سخنرانی در قاهره خطاب به ایران گفته است که " اگر ایران فکر می کند که لبنان تحت مالکیت او است، در اشتباه بزرگی است."

عضو وزارت خارجه آمریکا خاطر نشان کرد که تلاش های آمریکا برای کاهش نفوذ و قدرت ایران در منطقه، با کشورهای دوست و متحد خود ادامه دارد . سفر اخیر وزیر امور خارجه به لبنان برای تجدید نظر در سیاست های نیروهای مسلح و قانون اساسی آن در رابطه با آمریکا است.
وی همچنین اظهار داشت که مائیک پومپیو از نگرانی های آمریکا در رابطه با حزب الله و تاثیرات و قدرت آن در منطقه نیز با مقامات لبنانی گفتگو خواهد کرد. پومپیو در این سفر خود مقامات این کشور را از خط قرمزهای آمریکا نیز مطلع خواهد ساخت.

ارسال نظر

 
1