خبر فوری

 
 
سفر وزیر امور خارجه پاکستان به کویت و دیدار با مقامات این کشور
کد خبر :662091370

17:18 1398/02/29


برچسب ها : پاکستان, تاجران, تجار, ویزا, کویت,

محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سفری دو روزه عصر روز گذشته (شنبه) وارد کویت شده و مورد استقبال گرم از سوی سفیر پاکستان در کویت و برخی از مقامات کویتی در فرودگاه قرار گرفت. وی در این سفر خود با معاون نخست وزیر و وزیر کشور کویت، وزیر امور خارجه کویت، هیئت تجار معروف کویتی و هیئت حزب تحریک انصاف شعبه کویت دیدار و گفتگو کرد.


 

 

 
کویت: به گزارش راز نيوز، محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سفری دو روزه عصر روز گذشته (شنبه) وارد کویت شده و مورد استقبال گرم از سوی سفیر پاکستان در کویت و برخی از مقامات کویتی در فرودگاه قرار گرفت.
 
دیدار با معاون نخست وزیر کویت
 
محمود قریشی روز گذشته در دیدار خود با شیخ خالد الجراح الصباح معاون نخست وزیر کویت از او خواستار تجدید نظر در رابطه با سیاست های روادید برای پاکستانیان شد.
وی در این دیدار با اشاره به نقش آفرینی بیش از صد هزار نیروی کار پاکستانی در زمینه ساخت و ساز و پیشرفت کویت، بیان داشت، پاکستانی های مقیم کویت باتوجه به تحریم های اعمال شده در زمینه روادید بسیار نگران هستند. محمود قریشی در دیدار با معاون نخست وزیر و وزیر کشور کویت، درخصوص مناسبات مشترک دوجانبه و امور مرتبط با ویزا به گفتگو پرداخته و خاطر نشان کرد، درخواست ما این است که درخصوص تحریم های روادید اعمال شده از سال 2011 میلادی شهروندان پاکستانی را مستثنی قرار دهید. وی از دعوت و استقبال صورت گرفته تشکر کرده و روابط دو کشور کویت_پاکستان را روابطی حائز اهمیت برای کشور پاکستان برشمرد، وی باتوجه به پیام عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت: پاکستانی های مقیم کویت برای دعوت از خویشاوندانشان با مشکلاتی جدی روبرو هستند، در سال 2015 میلادی صد و پانزده هزار شهروند پاکستان مقیم کویت بودند اما به دلیل شرایط دشوار این آمار کاهش و به تعداد صد و پنج هزار رسیده است.
 
شیخ خالد الجراح الصباح در این میان با تشکر از سفر وزیر امور خارجه پاکستان به کشور کویت، درخصوص مشکلات بوجود آمده ابراز تامل توأم با درک مشکلات کرد و از انجام تلاش های سنجیده ابراز امیدواری کرد.
 
دیدار با همتای کویتی خود
 
محمود قریشی در مهمانی افطاری در شهر کویت در گفتگو با همتای کویتی خود به کمک های دوستان و در برهه های حساس کویت به پاکستان اعتراف کرد و از جای داشتن کویتی ها در دل و جان مردم پاکستان گفت.
وزیر امور خارجه کویت در این دیدار تلاش های شهروندان پاکستانی برای پیشرفته سازی کویت را تحسین برانگیز قرار داده و افزود، شهروندان پاکستانی درحال ایفای نقش برای بهبودی و پیشرفته تر شدن کویت هستند.
 
 
دیدار با هیئت تجار
 
محمود قریشی در دیدار با هيئت تجار در کویت از آغاز تلاش های دیپلماتیک برای جذب سرمایه گذاران خارجی به داخل پاکستان و صدور دستوری به تمامی سفارتخانه ها مبنی بر آگاه سازی سرمایه گذاران در رابطه با مواقع و زمینه های سرمایه گذاری در پاکستان و تسهیلات دولت در این رابطه گفت. وی در ادامه خطاب به تجار کویتی از ارائه تسهیلات قابل توجه دولت پاکستان برای سرمایه گذاران ابراز اطمینان کرد و تصریح داشت، شرکت های کشورهای عربی درحال انجام کسب و کار مناسب در پاکستان هستند.
 
 
دیدار محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با کمیته حزب تحریک انصاف شعبه کویت
 
گفتنی است هیئتی از مسئولین ارشد حزب تحریک انصاف شعبه کویت همچون ملک اخلاق احمد رئیس PTI و سید صداقت علی دبیر کل حزب در دیدار با محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان وی را از همکاری مناسب و رضایت بخش حزب تحریک انصاف پاکستان با شعبه کویت آگاه کرده و بیان داشتند، حزب تحریک انصاف شعبه کویت با شور خاصی روزهای مهم در تقویم پاکستان را برگزار و جشن می‌گیرد. همچنین این بخش در امور خیریه ای نیز با تمام توان خود شرکت می‌کند. رئیس حزب در گفتگو بیان داشت که حزب برای دریافت ویزای تجاری با مشکلاتی جدی روبرو است.

ارسال نظر

 
1