خبر فوری

 
سفر وزیر آموزش عالی افغانستان به اسلام آباد پیرامون تقویت همکاری دوجانبه در زمینه آموزش
کد خبر :1015366809

15:43 1400/09/16


برچسب ها : HEC, افغانستان, بازدید, پاکستان و افغانستان, دانشگاه کابل, دیدار, سفیر پاکستان در افغانستان, گفتگو, مذاکره, منصور احمد خان, هیئت افغانستان, وزیر آموزش و پرورش, کمیسیون آموزش عالی,

عبدالباقی حقانی وزیر آموزش عالی دولت وقت افغانستان در زمینه مشارکت آموزش و پژوهش میان دو کشور افغانستان و پاکستان وارد مذاکره شده است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عبدالباقی حقانی وزیر آموزش عالی دولت وقت افغانستان در زمینه مشارکت آموزش و پژوهش میان دو کشور افغانستان و پاکستان وارد مذاکره شده است.

هیئتی به سرپرستی عبدالباقی حقانی وزیر آموزش و پرورش افغانستان به همراه دکتر اسامه عزیز معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس دانشگاه کابل روز گذشته وارد پاکستان شدند، همچنین درخواست ها برای افتتاح مدارس دخترانه در افغانستان وجود دارد در حالی که دولت طالبان تنها اجازه افتتاح مدارس دخترانه تا صنف ششم را داده است.

در ادامه، این هیئت 8 نفره به سرپرستی عبدالباقی حقانی از کمیسیون آموزش عالی (HEC) در اسلام آباد بازدید کردند همچنین شائسه سهیل مدیر اجرایی کمیسیون آموزش عالی ضمن خوش آمدگویی به هیأت، ابتکارات و برنامه های مختلف این کمیسیون را برای آنها توضیح داد.

در همین حال، جاوید حسین رئیس کمیسیون آموزش عالی (HEC) در اسلام آباد ضمن خوش آمد گویی، اقدامات این کمیسیون را بطور مفصل برای طرف مقابل شرح داد.

این هیئت همچنین از شورای برنامه درسی ملی نیز بازدید کرد و در جریان واحد های درسی و برنامه های مختلف این شورا قرار گرفت.

در ادامه، هیئت افغان با ژنرال غلام قمر رئیس اداره کل تعلیمات دینی و دکتر اعجاز اعظم رئیس نهاد رحمت اللعالمین دیدار و گفتگو کردند و هیئت را از مقاصد و اهداف این اداره و نهاد مطلع ساختند.

منصور احمد خان سفیر پاکستان در افغانستان گفت: هیئت اعزام شده به پاکستان تلاش خواهد کرد تا راه های تقویت همکاری در زمینه های تحصیلات عالی و دانشگاه های دو کشور را بیابد.

لازم به ذکر است، این اولین سفر عبدالباقی حقانی وزیر آموزش و پرورش دولت وقت افغانستان پس از به حکومت رسیدن طالبان در افغانستان می باشد.

 

ارسال نظر

 
1