خبر فوری

 
 
سفر هیئت پاکستان برای شرکت در جلسه گروه ویژه اقدام مالی به چین
کد خبر :496322217

02:37 1398/02/25


برچسب ها : پاکستان, چین, گروه ویژه اقدام مالی,

هیئت پاکستانی برای شرکت در جلسه گروه ویژه اقدام مالی در شهر گوانگ زو به چین سفر کردند.


به گزارش راز نیوز، هیئت پاکستانی برای شرکت در جلسه گروه ویژه اقدام مالی در شهر گوانگ زو به چین سفر کردند. هیئت 10 نفری پاکستان برای مذاکرات با گروه آسیا و اقیانوسیه زیر شاخه FATF به شهر گوانگ زو چین سفر کردند. در این دیدار هیئت پاکستانی از تلاش های پاکستان برای جلوگیری از پولشویی و پشتیبانی مالی تروریسم دفاع خواهد کرد.

محمد یونس دهاگا دبیر امور مالی و مسئول بخش درآمد به عنوان رئیس هیئت به همراه اعضای دیگر شامل سازمان ملی مبارزه با تروریسم، وزارت خارجه، مدیر کل واحد نظارت مالی، دبیر کل وزارت کشور،رئیس هیئت فدرال بخش درآمد، مدیر اجرایی بانک ملی پاکستان، مدیر اجرایی کمیسیون امنیت ارز پاکستان، مدیر آژانس تحقیقات فدرال در این مذاکرات شرکت می کنند.

این جلسه 25 و 26 اردیبهشت 1398، در شهر گوانگ ژور چین برگزار خواهد شد. پاکستان در این جلسه گزارش مربوط به جلوگیری از انتقال بودجه به سازمان های ممنوعه که تهدید بزرگی برای دولت و سیستم مالی جهان هستند را ارائه خواهد کرد.

هیئت پاکستانی قبل از سفر، تمامی مشکلات موجود در سیستم گمرکی در مرزها و همچنین نقل و انتقال دارایی در داخل کشور را بررسی کردند تا از لیست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی خارج شوند. هیئت پاکستان برای شفاف سازی پرونده خود 9 گروه دیگر را به لیست ممنوعه افزوده است.

در این راستا یکی از مقامات گفت: موسسات مالی بانکی و غیر بانکی، شرکت های بیمه و کنترل داخلی بورس اوراق بهادار در دستور العمل های دولت فدرال و بانک دولتی برای جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریستی بهبود یافته است و اکنون برای افتتاح حساب بانکی قوانین بیشتر و سخت گیرانه تری در نظر گرفته شده است.

هفته گذشته دولت برای زیر نظر گرفتن ارز فرامرزی و ارز های ضبط شده در قاچاق مرزی یک صندوق ویژه ایجاد کرد تا ارز های ضبط شده در آن ثبت شود. این صندوق گزارش 15 روزه به دولت خواهد داد.

علاوه بر این، سلول تجزیه و تحلیل داده ها و ریسک نیز برای تجزیه و تحلیل داده های مربوط به ارز، کاهش ارزش پول، معاملات بانکی و حساب های غیر مجاز برای جلوگیری از پولشویی شکل گرفته است که به طور مداوم اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است وزارت کشور پاکستان طی اعلامیه ای ابراز داشت طبق قانون "طرح اقدام ملی" 11 گروه وابسته به حزب های جیش محمد و جماعت الدعوه ممنوع شدند.

11 گروه با نام های سازمان خیریه الانفال لاهور، سازمان خدمت خلق لاهور، گروه الدعوه الارشاد، سازمان خیریه الحمد لاهور و فیصل آباد، بنیاد خیریه الفضل، بنیاد خیریه موسک، بنیاد المدینه لاهور، سازمان خیریه آموزشی معاذ بن جبل، بنیاد الایثار لاهور، سازمان خیریه باولپور و سازمان خیریه الفرقان کراچی به لیست ممنوعیت اضافه شدند.

ارسال نظر

 
1