خبر فوری

 
 
سفر هیئت عالی رتبه گروه FATF، در ماه اکتبر به پاکستان
کد خبر :480529832

16:30 1397/07/04


برچسب ها : FATF, پاکستان,

هیئت عالی رتبه گروه مبارزه با فساد مالی FATF در ماه اوت، به پاکستان سفر خواهد کرد.


به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری نوای وقت، هیئت عالی رتبه گروه مبارزه با فساد مالی FATF در ماه اکتبر، به پاکستان سفر خواهد کرد. به این منظور هیئت مدیره سیاسی پاکستان امروز جلسه ای با شرکت کمیسیون اوراق بهادار و بورس پاکستان SACP تشکیل داده است. این جلسه زیر نظر رئیس دارایی پاکستان و با گفت و گو در مورد 9 نکات مهم برگزار خواهد شد.SACP برای شرکت دراین جلسه گزارشی از فساد مالی و جلوگیری از کمک مالی به تروریسم را تهیه کرده است. در این گزارش، گردش مالی پاکستان در داخل و خارج از پاکستان به وضوح نشان داده شده است. تیم FATF در سفر ماه اوت خود به پاکستان با درنظر گرفتن اقدامات و فعالیت های پاکستان، تصمیم خواهد گرفت که این کشور را از لیست خاکستری حذف و یا وارد لیست سیاه کند.

تعداد اعضای گروه مبارزه با فساد مالی 37 کشور است. به همراه آمریکا، انگلیس، چین، هند و ترکیه 25 کشور دیگر، شورای همکاری خلیج فارس و کمیسیون اروپا نیز از اعضای این گروه هستند .
از وظایف این گروه در جهان می توان به مبارزه با فساد مالی و جلوگیری از کمک های مالی به گروه های تروریستی اشاره کرد.
به دلیل شامل بودن اسم پاکستان در لیست دیده بان جهانی، این کشور باید از نظرسنجی این گروه درمورد :کمک های جهانی ، وام ها و سرمایه گذاری های کشورش عبور کند، که این امر موجب تاثیر گذاری منفی بر اقتصاد کشور پاکستان و سرمایه گذاری های خارجی آن خواهد شد.

لازم به ذکر است که قبل از این نیز پاکستان در سال 2012 تا 2015، عضو لیست دیده بان جهانی بوده است.

ارسال نظر

 
1